JahCrab Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Jag har en Yamaha FC4-sustainpedal kopplat till mitt Miditech Midistudioklaviatur. Problemet är att FC4:an sustainar utan att vara nertryckt. D.v.s. för att få bort sustain trycker man ner den. Självfallet hade detta inte varit ett problem om man haft polarswitch, men FC4:an har dessvärre inte det. Någon som har en lösning?
Claes Holmerup Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Finns det inte någon inställning i klaviaturen om sustainpedalen ska vara slutande eller brytande? Finns inte det, så måste du byta ut brytaren som sitter i pedalen - eller köpa den andra varianten av pedal...
Ken Kängström Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Säkert att du har kollat baksidan på pedalen... Hade samma problem här men jag vände på pedalen och där fanns en switch...
JahCrab Postat 10 oktober 2004 Trådstartare Postat 10 oktober 2004 Klaviaturen har en on/off-knapp, det är det enda, så där är det inte mycket att hoppas på. Sustainen har ingen switch alls, så nepp. Jag får väl ta och kolla i affären och byta och ha mig.
electroaudio Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 (redigerat) Sustainen har ingen switch alls, så nepp. Jag tror han (Claes) menade den switch som sitter på insidan av pedalen, den som du aktiverar när du trampar på den. Redigerat 10 oktober 2004 av electroaudio
JahCrab Postat 10 oktober 2004 Trådstartare Postat 10 oktober 2004 Okay, på så vis, men jag befarar att jag inte har kompetensen till att typ öppna den och löda om och sätta dit ny m.m. 😉 Det blir nog byte som gäller.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.