Tracer Postat 8 februari 2008 Postat 8 februari 2008 Tja! Fredrik heter jag, 28 år än så länge. Hållt på med musik i en si så där 10-15 år men ser mig fortfarande som nybörjare. Började komponera i mitten av nittiotalet med den eminenta trackern Fasttracker två, gick över till fruityloops i slutet av förra seklet och i början av detta gick jag över till Reason. Nu för tiden är jag Cubasetorsk, har nyligen köpt min första lagliga licens i Cubase 4 (om man inte räknar Cubase LE som jag fick med ljudkortet). Det känns oerhört bra att äntligen ha råd att inhandla det man så länge velat haft, men tidigare "stulit". 🙂 Tycker att warez är en viktig del för utvecklingen av newbies men att man ska betala för sig när man har råd. Har vart medlem här i forumet ett par veckor och trivs som beatet i mixen. 😎
Union Postat 13 februari 2008 Postat 13 februari 2008 Välkommen! 😄 Visserligen tror jag att jag sett dina inlägg ett antal gånger men ändå. Jag använde en del crackade program och demoversioner innan jag beslutade mig för att detta var något jag verkligen ville hålla på med. Sen så köpte jag grejerna. Jag tycker att det är vikitgt att det finns bra grejer som man lättillgängligt kan prova i början. Man behöver inte cracka om man kan få använda en fullt funktionell demo-version som man inte kan bounca ner sina låtar i t ex. Då kan man ju prova bäst man vill i ett par månader. Och vill man inte betala allså så får man ju hålla sig till det som är gratis, problemet är väl mest bara att folk inte känner till alla gratisgrejer när de är nybörjare utan får reda på alla dessa när det redan "är för sent".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.