mbn65 Postat 15 februari 2008 Dela Postat 15 februari 2008 Du kommer förmodligen, i likhet med de flesta andra, inte att köpa de låtar eller filmer som du har kunnat tanka hem gratis genom fildelning? De som gör materialet tillgängligt genom fildelning, betalar ingenting för något tillstånd att skicka ut materialet heller (som Radio och TV gör när de sänder sina program) - och det innebär att upphovsmännen inte får ett öre när du tankar hem på det sättet. En dåres försvarstal: Jag har en ganska stor samling skivor, både vinyl och CD. Ca: 1500st Det är bekvämt att ha detta som mp3. T.ex. på min server så att alla i familjen kan lyssna på musiken via sina datorer eller via vårt mediacenter, som mp3 i bilen, mp3-spelare mm. Jag sticker inte under stol med att jag har laddat ner åtskilligt men ca: 90% ingår i den skivsamling jag redan har men det är bekvämare att ladda ner än att själv ”rippa” de skivor som jag faktiskt äger, Antipiraterna ser mig som ond, vad tycker ni, är jag ond eller god? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.