Ken Kängström Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Hejsan. Har precis inskaffat cubase SX1 och är jätteny i programmet. Mitt problem är att när man spelar in så kommer det en fördröjning på flera sekunder. Hittar inte vart man ställer in latencyn och har hört rykten om att det är fel i programmet. Har förvisso bara ett SB audigy 2 ljudkort men denna fördröjning har jag aldrig varit med om i andra inspelningsprogram. Har letat trådar men hittar inte något som kan ge mig svar på frågan. Hjäälp!!!
Egghuvud Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Det är latency. Sök efter detta på forumet och du hittar så många trådar att det måste vara någon som täcker upp dna behov 🙂
herwhisper Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Något som hjälpte mig när jag hade precis samma problem var att ladda ner en bra ASIO rutin. Det finns en som är grymt bra - http://michael.tippach.bei.t-online.de/asio4all/SetupA4A.exe Prova den. Det kommer att lösa dina problem! Installera den, men glöm inte att "aktivera" den inne i Cubase.
Claes Holmerup Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Audigy har väl egna ASIO-drivers? I så fall är det nog ingen större mening att använda en tredjeparts-driver. Se bara till att du har ASIO aktiverat i audio-inställningarna i Cubase.
Rapid Wanker Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Och under den inställningen för drivrutin så finns en knapp Control Panel. Då får du upp Creatives lilla grej där du ställer in latencyn. Dra ner den till 10 ms (brukar vara 50 ms default), det klarar Audigyt utan problem.
Ken Kängström Postat 10 oktober 2004 Trådstartare Postat 10 oktober 2004 Man tackar Herwhisper.... Laddade ner drivrutinerna och det funkade kanon med inte någon märkbar latency alls... You've saved my day =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.