Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har funderat på en ny pickup till min hagström swede, för jag tycker den distar och blir grötig när jag har full volym på gitarren.

testade gibsons p-90 som var ok, och gibson firebird med minihumbuckers som lät ännu bättre.

på musikböresn före slog dom en "seymour duncan SHPG1b pearley gates Ncov LLT" som listpriset var 1745:- på, som Billy gibbons i ZZ top hade varit med och utvecklat. det är säkert en bra mic och jag har fullt förtroende för säljaren på musikbörsen men jag vill vara grundlig och få fler synpunkter innan jag slår till. nån kanske har något annat förslag på nån humbucker som låter som firebirden.

alltså nått som inte blir för grötigt men gärna lite dist och som ger ett ganska klart ljud där man hör alla strängar.

Annons
Postat

jag kan själv rekommendera P90mickar eller kanske tom. mickarna från epiphone sheraton..

kan kolla va dom heter.. dom vet jag iaf låter riktigt jäkla bra..

om du byter mickar, får man köpa hagströmarna?? 🙂

Postat

hittade lite info om syemour duncan micen:

Sd pearley gates

jag tänkte bara byta ena micen, men vill du köpa den så ska det väl gå bra.

Postat (redigerat)

Jag har en SD Pearly Gates "plus" (humbucker) som kom med min lonestar stratocaster från 96 samt två texas specials. Jag har för mig att min Pearly gates + skiljer sig en pytteliten aning från vanliga Pearly Gates, men hur som helst så låter den helt suveränt. En mycket bra allroundval tycker jag.

Ett listpris på 1745 kr var jäkligt mycket pengar för en pickup!

Om du köper på nätet kommer du undan betydligt billigare än i en svensk butik.

Jag hade kollat på Ebay på både nytt och begagnat. Köper man beg så kan man nog få 4 st till priset av en ny.

Redigerat av Magpie

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.