Palleman (oregistrerad) Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Hej. Jag är ny på detta med musikporduktion i datorn. Har fixat ett audiophile 2496 kort och en phonic mm 1202a mixer Hur ska jag koppla det. Nån som kan hjälpa mig. Gärna över msn om det går.. palleman82@hotmail.com Tack på förhand.
Lundin Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Testa att läsa manualerna först och återkom med det du inte förstår.. eller prova att ladda hem någon manual från Mackie's hemsida.. där brukar dom ta upp de flesta uppkopplingar mellan mixerbord, ljudkort, kompressorer, inserts m.m m.m m.m m.m... Det är ganska tidsödande att gå igenom en exakt setup, alla kablar, vilka kontakter du ska använda, alla inställningar, alla pot'ar, reglar o.s.v ....för att inte tala om den mjukvarubaserade delen med alla inställningar i ditt inspelningsprogram. 🙂 Det är många här som kommer att hjälpa dig bara du försöker lite själv först. 😆 Shoot again
Palleman (oregistrerad) Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Jo jag vet. Har fått ljudet att fungera perfekt från ljudkortet till mixern och vidare till hörluruttaget. Dett kom jag på typ 10 minuter efter jag skrev inlägget. (Vill ha en ta bort knapp) Dock så har jag tonvis med brus och störningsljud när jag ska spela in gitarr och bas i tex wavelab. Men tack iaf.
Lundin Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 Jo jag vet. Har fått ljudet att fungera perfekt från ljudkortet till mixern och vidare till hörluruttaget. Dett kom jag på typ 10 minuter efter jag skrev inlägget. (Vill ha en ta bort knapp) Dock så har jag tonvis med brus och störningsljud när jag ska spela in gitarr och bas i tex wavelab. Men tack iaf. Brus kan bero på en o-optimerad signal i någon riktning Knaster o sprak kan bero på skitiga kontakter i mixerbordet -> ljudkortet glapp i sladdar mellan kontakt och kabel o.s.v Dom grejerna du har ska inte brusa nämvärt.. m.a.o. så ska du kunna göra väldigt bra inspelningar om du optimerar alla signaler.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.