JJRockford Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Har hört att det ska finnas någon plugg som gör att man kan trigga en trummor i efterhand, och på så sätt blanda det inspelade ljudet med samplingar. Har jag förstått rätt?
Benke Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Har ingen riktig koll på det men det finns nån möjlighet i protools vet jag.
herwhisper Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Stämmer fint. Köp in Drumagog, en suverän plugg. En demoversion finns att ladda ner på http://www.drumagog.com/
bassman Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Det bästa jag har sett är "Soundreplacer". Finns till ProTools i audiosuite format. Där kan du välja hur känslig triggen ska vara, om den alltid ska larma på för fullt eller om den ska följa hur hårt trummisen slår på de olika slagen. Du kan också välja balansen mellan originalljud och sampling. Busenkelt att använda.
JJRockford Postat 9 oktober 2004 Trådstartare Postat 9 oktober 2004 Den där drumagog var ju i Direct X-format. Fixar Cubase det?
herwhisper Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Den där drumagog var ju i Direct X-format. Fixar Cubase det? Japp. Inga bekymer. Vilket Cubase kör du?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.