Spetsnaz Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Hej! Har precis skaffat Melodyne men när jag trycker på record så spelar den inte in...Inställningarna är rätt. Eller nja, det vet jag inte Har ställt in: "Input - SBLive! MidiPort [C000] "Output - SBLive! MidiPort [C000] Sen finns de "Clock In" och sånt..Men jag har valt mitt ljudkort rätt och så. Asså ja suger på att beskriva. Iaf på resten av inställningarna finns de bara "ALL" eller MidiPort,Microsoft Synth och sånt. Tack på förhand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Ska du spela in Midi eller ? Melodyne kan nog inte spela in Midi då det är en Audio-editor/Audio-korrigerare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Spetsnaz Postat 6 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2008 Ska du spela in Midi eller ? Melodyne kan nog inte spela in Midi då det är en Audio-editor/Audio-korrigerare. Nej ska spela in ur mick. Asså har köpt mixer,konsendator mick och sånt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Melodyne är ett redigeringsprogram och inte ett inspelningsprogram. För att spela in behöver du ett DAW-program, som t ex Cubase. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Spetsnaz Postat 6 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2008 Melodyne är ett redigeringsprogram och inte ett inspelningsprogram.För att spela in behöver du ett DAW-program, som t ex Cubase. ...okej. Hade för mig att det gick att spela in i det oxå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Melodyne är ett redigeringsprogram och inte ett inspelningsprogram.För att spela in behöver du ett DAW-program, som t ex Cubase. ...okej. Hade för mig att det gick att spela in i det oxå. På sätt och vis kan man spela in, men bara via ett värdprogram som exempelvis Cubase. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Spetsnaz Postat 6 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2008 Melodyne är ett redigeringsprogram och inte ett inspelningsprogram.För att spela in behöver du ett DAW-program, som t ex Cubase. ...okej. Hade för mig att det gick att spela in i det oxå. På sätt och vis kan man spela in, men bara via ett värdprogram som exempelvis Cubase. Ah. Nu förstår jag. Finns de inget annat än Cubase som funkar till de...Typ mixcraft eller något litet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Melodyne är ett redigeringsprogram och inte ett inspelningsprogram.För att spela in behöver du ett DAW-program, som t ex Cubase. ...okej. Hade för mig att det gick att spela in i det oxå. På sätt och vis kan man spela in, men bara via ett värdprogram som exempelvis Cubase. Ah. Nu förstår jag. Finns de inget annat än Cubase som funkar till de...Typ mixcraft eller något litet? i no 10 / 11 av studio följde samplitude 9 med.. köp den tidningen så får du med programmet.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Spetsnaz Postat 6 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2008 Melodyne är ett redigeringsprogram och inte ett inspelningsprogram.För att spela in behöver du ett DAW-program, som t ex Cubase. ...okej. Hade för mig att det gick att spela in i det oxå. På sätt och vis kan man spela in, men bara via ett värdprogram som exempelvis Cubase. Ah. Nu förstår jag. Finns de inget annat än Cubase som funkar till de...Typ mixcraft eller något litet? i no 10 / 11 av studio följde samplitude 9 med.. köp den tidningen så får du med programmet.. Tackar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Spetsnaz Postat 6 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2008 Melodyne är ett redigeringsprogram och inte ett inspelningsprogram.För att spela in behöver du ett DAW-program, som t ex Cubase. ...okej. Hade för mig att det gick att spela in i det oxå. På sätt och vis kan man spela in, men bara via ett värdprogram som exempelvis Cubase. Ah. Nu förstår jag. Finns de inget annat än Cubase som funkar till de...Typ mixcraft eller något litet? i no 10 / 11 av studio följde samplitude 9 med.. köp den tidningen så får du med programmet.. Gah, Samplitude verkar lite weird. Finns det något annat som stöder Melodyne? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Implasticyde Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Celemonys hemsida ger dig svaret. Alla DAW:s som stöder VST, AU, RTAS, DXi (via MelodyneBridge) och ReWire bör fungera som "host" för Melodyne omn jag förstått det hela rätt ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Spetsnaz Postat 6 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2008 Celemonys hemsida ger dig svaret. Alla DAW:s som stöder VST, AU, RTAS, DXi (via MelodyneBridge) och ReWire bör fungera som "host" för Melodyne omn jag förstått det hela rätt ☺️ Naj tydligen inte..Har prövat på ex Mixcraft..Då crashar de. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
majsalle Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Testa Reaper 2. Hemmaversionen är gratis ett bra tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Nu vill jag inte låta elak här på nåt vis. Och inte heller anklaga dig för piratkopiering eller nåt.. Men hur i tusan fick du tag i Melodyn till att börja med? Man kan få den gratis bundlad med annan kompatibel DAW (inspelningsprogramvara) som t.ex följer med ljudkort etc.. Annars så kostar ju instegsprogrammet av Melodyn nästan 2000:-.. Och det är ju inte ett förstahandsval man väljer då man ska börja att spela in.. ??? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Spetsnaz Postat 6 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2008 Nu vill jag inte låta elak här på nåt vis. Och inte heller anklaga dig för piratkopiering eller nåt.. Men hur i tusan fick du tag i Melodyn till att börja med? Man kan få den gratis bundlad med annan kompatibel DAW (inspelningsprogramvara) som t.ex följer med ljudkort etc.. Annars så kostar ju instegsprogrammet av Melodyn nästan 2000:-.. Och det är ju inte ett förstahandsval man väljer då man ska börja att spela in.. ??? 😄 Fick den av en polare till mig. Vet ej hur han fick tag på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Spetsnaz Postat 6 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2008 Testa Reaper 2. Hemmaversionen är gratis ett bra tag Checkade demo verisionen..Men när jag sen väljer Melodyn så kommer programet upp i FX rutan men inget ljudspår där..Har prövat att dra in de... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.