Einar182 Postat 5 februari 2008 Postat 5 februari 2008 Hey! Nu har jag köpt nytt ljudkort/mixer ett Phonic Helix Board 24 FW MKII och fått de att funka som ett " PA " dvs att jag får in ljud från en mick till mixern och ut ur monitorerna och suben men problemet nu är att jag inte får in eller ut något ljud från Cubase eller andra progam. Jag har valt Phonic i Device setup som ljudkort och även i windows... Har kopplat Monitorerna till Main L och R suben ur Mono/Subwoofer... nån som vet om jag gjort nått fel eller vad de mer är som ska göras?? 😐
Einar182 Postat 6 februari 2008 Trådstartare Postat 6 februari 2008 Ingen som vågar ge sig på en chansning på vad de är jag ska göra??
drloop (oregistrerad) Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Har du satt upp Phonic i Cubase? För du måste välja den i Cubase om det skall funka.
Einar182 Postat 7 februari 2008 Trådstartare Postat 7 februari 2008 Har du satt upp Phonic i Cubase? För du måste välja den i Cubase om det skall funka. Om du menar att välja Phonic under Device setup som ljudkort så har jag de, eller du kanske menar något annat med "satt upp" ??
jockmic Postat 7 februari 2008 Postat 7 februari 2008 Har du satt upp Phonic i Cubase? För du måste välja den i Cubase om det skall funka. Om du menar att välja Phonic under Device setup som ljudkort så har jag de, eller du kanske menar något annat med "satt upp" ?? Har du rätt portar i "VST Connections"? Är Mastern inställd för det "nya" ljudkortet? Om man öppnar ett "gammalt" projekt kan man ha lite pyssel med att få alla inställningar rätt när man bytt ljudkort. /Jocke
Einar182 Postat 7 februari 2008 Trådstartare Postat 7 februari 2008 (redigerat) Har du satt upp Phonic i Cubase? För du måste välja den i Cubase om det skall funka. Om du menar att välja Phonic under Device setup som ljudkort så har jag de, eller du kanske menar något annat med "satt upp" ?? Har du rätt portar i "VST Connections"? Är Mastern inställd för det "nya" ljudkortet? Om man öppnar ett "gammalt" projekt kan man ha lite pyssel med att få alla inställningar rätt när man bytt ljudkort. /Jocke Under VST Inputs så är dem aktiverade och Output står på Bus1 där till vänster i Inspector. De är inte så att jag kopplat nått fel?? jag kan inte ens höra klick ljudet som man kan slå på och så får jag inte ut något ljud ur winamp... När jag byter ljudkort i Cubase till "standarden" som redan sitter i datorn kan jag höra klick ljudet och musik när jag importerat en mp3 fil.... Redigerat 7 februari 2008 av Einar182
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.