pet Postat 5 februari 2008 Postat 5 februari 2008 (redigerat) tänkte köpa mig en ny dator som jag kommer använda som musikdator, hade tänkt mig en dual core 2.6Ghtz processor och 8gb ram samt nyaste Geforcekortet, men jag undrar om det här ljudkortet "Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD". gör att mitt musikskapande och allt musik inspelánde och midi skapande blir bättre o kanske gör att jag inte behöver köpa ett externt ljudkort för 3-4 tusen som jag hade tänkt först.. om det nu är så att detta ljudkort absolut inte kommer hjälpa mig eller förbättra mitt musikskapande så tycker jag att det är onödigt att de ska behöva ta plats i datorn och att jag lika gärna inte behöver lägga ut pengar på de, nån som har något att säga om det här och nån som kan ge mig lite jämförelser och bättre/sämre förklaringar om jag tillexempel köper ett Firewire externt eller ett bättre internt ljudkort av nåt slag, nån som har nåt tips och kan säga fördelar och det som är bra med nåt annat externt/internt ljudkort så vore det jättesnälllt Redigerat 5 februari 2008 av pet
pet Postat 5 februari 2008 Trådstartare Postat 5 februari 2008 vad ska du göra för musik? all musik som går att göra på diverse mjukvaro synthar och samplade synthar what so ever, Jobbar mest i Cubase med VSti, och så använder jag mig av reason.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.