hobbex2004 Postat 8 oktober 2004 Postat 8 oktober 2004 Tja, vet inte riktigt under vilken kategori denna fråga hör hemma så jag postar den i lite olika... för jag vill verkligen ha svar på detta.. Funderar på ett digitalt trumsett som inte får kosta så mkt. Testade ett på musikbörsen igår, men den var skitkass.. Körde man snabbt så hängde inte ljudet med.. det var en rejäl budgetvaraint för 6000:- Vet inte om det är ljudmodulen som är seg eller om det är triggrarna på padarna som är sega. Nu är min fråga, måste jag ha den där ljudmodulen? jag har ju en studio dator, med bra ljudkort o cubase o hela kittet. Var är det för signaler man får från triggarna/paddarna? kanske kan man koppla in dem direkt på ljudkortet o ställa in de olika ljudet i tex battery...!???? Kan det vara så enkelt tro? Då slipper man den där ljudmodulen o alla fula förprogrammerade ljuden (=billigare) + att man får större valmöjligheter.. för i Battery kan man ju ladda vilka samplingar man vill. Nåja. alla ideér & förslag är mer än välkomna... Bästa vore ju om nån hade ritning på nån byggsats för en liten trigg->midi multiplexer/mixer eller ngt liknande. Även förslag p åbefintliga produkter välkomnas.. MvH/ HObbe
jonasekman Postat 8 oktober 2004 Postat 8 oktober 2004 Är det Medeli-kitit du kollat på. I såna fall finns lite mer info på http://www.jam.se/trummask.htm Verkar som om det finns midi out så det borde ju inte vara några problem att köra tillsammans med battery.
Benke Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Jag har provat det där Medeli-kitet med D-drum modulen och det SUGER!!!! Triggar svinkasst. Det är möjligt att Alesis-modulen funkar bättre.(lite längre ner på sidan länkad ovan) Kolla det. Dom är ju helt klart billiga iallafall.
hobbex2004 Postat 10 oktober 2004 Trådstartare Postat 10 oktober 2004 Jag har provat det där Medeli-kitet med D-drum modulen och det SUGER!!!!Triggar svinkasst. Det är möjligt att Alesis-modulen funkar bättre.(lite längre ner på sidan länkad ovan) Kolla det. Dom är ju helt klart billiga iallafall. jaa, det var medeli jag kollade på, och jaaa... den SÖG.. Tror inte det hjälper om man kopplar den till battery via midi, det är fortfarande processorn i Ljudmodulen som är långsam. Visst skulle man kunna byta ut Ljudmodulen, men jag är mer inne på att bygga en egen... se: https://www.studio.se/index.php?showtopic...t=0entry46087
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.