Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, Jag köpte nyligen ett PA. Helt nytt pa:et är av märket Alto med en mixer med inbyggt slutsteg på 5oowatt, 2st högtalre. Men när man sätter i gång det och skruvar upp ljudet så brusar det väldigt mycket i högtalarna, desto mer du skruvar upp desto mer brusar det. Han jag köpte det av snackade om att jag skulle köpa en kompressor som skulle ta bort detta. Men jag förstår inte allt sånt här, är ganska mycket av en nybörjare. Men som sagt det skulle vart skönt och bli av med bruset, för att det kan bli störigt när man repar. 😆

En bild på pa:et, ser utt som det på bilden men det är 500watts slutsteg och lite större högtalare

---> http://www.webtorget.no/opplast/toftens_bi...o_pa_paket1.jpg

Annons
Postat

Förhoppningsvis så är det ett brum/brus som beror på elen du kopplar upp anläggningen mot.

Annars är ju iof inte Alto kända för att vara det mest brusfria alternativet på marknaden.

Något som skrämmer mig är att han du köpte anläggningen av rekomenderar dig att köpa en kompressor för att lösa problemet vilket är helt fel.

En anläggning ska inte brusa så mycket att det stör ett framträdande fastän man köper budgetgrejor.

Ifall du har testat att koppla in det någonstans där det inte finns störande källor får du kolla upp med köparen om han har blåst dig.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Hej, Jag köpte nyligen ett PA. Helt nytt pa:et är av märket Alto med en mixer med inbyggt slutsteg på 5oowatt, 2st högtalre. Men när man sätter i gång det och skruvar upp ljudet så brusar det väldigt mycket i högtalarna, desto mer du skruvar upp desto mer brusar det. Han jag köpte det av snackade om att jag skulle köpa en kompressor som skulle ta bort detta. Men jag förstår inte allt sånt här, är ganska mycket av en nybörjare. Men som sagt det skulle vart skönt och bli av med bruset, för att det kan bli störigt när man repar. 😛

En bild på pa:et, ser utt som det på bilden men det är 500watts slutsteg och lite större högtalare

---> http://www.webtorget.no/opplast/toftens_bi...o_pa_paket1.jpg

För att få så lite brus som möjligt från en mixer så är det viktigt att ställa in nivåerna rätt och inte ha volymen uppe på kanaler som inte används. Kontrollera också att du har kopplat rätt och att inte diskant eq'n är överdrivet inställd.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.