stormbringer Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 "Gammal medlem" hade inte en aning om detta presentations-forum som jag hittade av en slump i kväll bättre sent än aldrig. Här är en gubbe till 46 år men känner mig definitivt inte äldre än 30 😆 Jag lirade hårdrock i ett band tills jag var typ 22 år, och det blev det inga skivkontrakt och en del i bandet ville hellre satsa på vanligt jobb och jag med så vi la ner projektet, men jag fick för 1 år sen ett mindre men ett välbehövligt hjärnsläpp, jag stegade in på musikbörsen köpte mig en studio roland vs 2400 cd där jag kan spela in på cd (har haft mycket svårt att lära mig hur den fungerar) jag vill att det ska funka direkt utan att behöva läsa bruksanvisningar som är tjockare än telefonkatalogen 😆 men jag har lyckats med att spela in någon låt men jag får det inte att låta så proffsigt som många här kan få till det, jag är def ingen studio kille. Jo jag köpte ett pedalset boss gt 8 en mick för sång och en mick för gitarr samt gitarren ESP II vilket är den bästa gitarr jag spelat på (har Gibson Pro och Fender stratta) så med det soundet jag fick höra i musikaffären kunde jag inte låta bli att köpa min nya anläggning . Så jag hoppas att jag kan få många fina tips och meningsfullt utbyte av div diskussioner härinne.
punkrockdude Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 (redigerat) Först och främst, jag är ingen guru på att ratta fram kanonljud. Dock kan jag säga att det kommer. Försök att hitta något lokalt band att spela in för att få olika perspektiv eller material att arbeta med. Kanske lätt för mig att säga att du ska ner och "ragga" band på fritidsgården men om du känner någon i din ålder som har ungar som spelar i band så fråga ungarna ifall de vill spela in några av deras låtar gratis (svårt att få dem att ens betala 100kr för en resonabelt ljudande produktion). Redigerat 13 februari 2014 av punkrockdude
laxlaxlax Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 .. eller så gör du egna låtar och spelar in och har lite roligt under tiden.
Anders F Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 hm. välkommen känns lite malplacerat eftersom du inte är ny på forumet. Men jag säger HAJ istället 😆 //Anders
stormbringer Postat 5 februari 2008 Trådstartare Postat 5 februari 2008 "MvH Rickard Gerthsson " Jag spelar trummor på min keyboard Roland xp50 vilket blir pekfingervalsen,men kan bli rätt så häftigt om man har tur. Stärkaren är en combo marshall JCM 900 serien, jag har faktiskt spelat med min dotters kompis vilket är kul då man får nytt blod in i sina spelningar men oftast blir det att man sitter och lirar ensam och spelar sådant som man har hört tilll leda. Jag som inte är tekniker ska ta med min utrustning ner till musikaffären i Kristianstad gitarr pedalset stärkare, för av någon konstig anledning så har mitt helt underbara ljud försvunnit och jag har inte varit inne och ändrat någonstans. Ungefär som att lira tunga metalica riff med lasse Stefan ljud det går inte riktigt ihopa 😛 Men jag får då säga att musikbörsen i Kristianstad verkligen tänker på sina kunder som tar sig an ens problem och försöker lösa dem, 5 stjärnor för den gesten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.