nattvaktaren (oregistrerad) Postat 1 december 2004 Dela Postat 1 december 2004 Jag har inte gjort det själv, men en kompis som heter Ricard Wanderlöf (tidigare Ricard Wolf) Trött på skämt om pastejköket och sosse-Brel och sånt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 1 december 2004 Trådstartare Dela Postat 1 december 2004 Du har helt rätt. Det går utmärkt att bygga själv. Jag har inte gjort det själv, men en kompis som heter Ricard Wanderlöf (tidigare Ricard Wolf) har byggt ett par synthar och själv midifierat dem på detta sätt. Det är görbart, men det kräver lite elktronikpyssel och kunskaper om hur. Undrar förresten om inte tidningen elektor har haft något byggprojekt om detta på 80-talet. Kolla det. /Björn Nu hängde jag inte med... Syntar??? hur kom vi in på synthar helt plötsligt??😱 Exakt vad var det han hade gjort? ska kolla upp tidningen elektror o se om jag kan hitta ngt där.. Är det B-kändisen Rikard Wolf ? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 1 december 2004 Trådstartare Dela Postat 1 december 2004 Den här killen har rätt roliga grejjer... på fötterna... och på magen:) http://www.mcrorie.ca/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wercin (oregistrerad) Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 Nån som har koll på Alesis dm5...funderar på att köpa kitet jam har för 6995:- ...men har hört & läst att vissa inte tycker det ..heter det triggar? som det ska.. typ fördröjning eller att slag försvinner typ...begriper mig inte på det..är ingen trummis heller , ska ha det för att hjälpligt kunna spela in trummor i datorn. Så, är det nån som har provat kitet tillsammans eller bara dm5:an så är jag tacksam för ett litet utlåtande. //Wercin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dalachriser Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 Jag köpte precis ett sånt set med DM5:an och padsen.Jag har inga problem iallafall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bjömpa (oregistrerad) Postat 7 december 2004 Dela Postat 7 december 2004 Fick mina trummor idag.. Beställde från thomann, fast där hette dom millenium Kostade 6000:- med alesis dm5 Hann inte testa allt för mycket men det verkar som hihaten inte vill vara med på alla slag.....ske ner å undersöka imorrn.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 13 december 2004 Trådstartare Dela Postat 13 december 2004 Hörrni, nu är ni allt inne i fel tråd o skriver va.. det finns tusentals andra trådar som handlar om skit-set som säljs för hur mkt pengar som helst i musikaffärren.. den här tråden handlar om att man kan bygga digitala trumset för under 1000-lappen o få en produkt som hinner med att trigga på alla slag... Har själv testat digitala set för under 10kkr, ingen av dem hinner med... o ändå är jag inte snabb.. jag är inte ens en trummis.. så..😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alvmarken Postat 12 januari 2005 Dela Postat 12 januari 2005 Skitkul tråd... mer hemmapul åt folket! Har ni fått era digitalpads att funka än? Jag är klart intresserad av att köpa nåt sånt här, eller alternativt få hjälp att bygga själv. Har en klart begränsad budget för musikprylar men har faktiskt varit på väg att köpa "riktiga" digitaltrummor. Efter att ha läst denna tråd blir man ju smått imponerad av era idéer och tankesätt och börjar tro att de traditionella digitaltrummorna egentligen är en förlegad lösning nu när många som gör musik gör det med hjälp av datorn. Som ni sa tidigare i tråden så är det ju egentligen bara själva triggningen man behöver, så sköter datorn ljuden. Om ni kommit vidare i utvecklingen kanske ni har fått nåt hum om vad er lösning skulle kunna tänkas kosta? Ni skulle inte kunna ha en variant så att ni säljer antingen ett färdigt kit för låt säga 2000:- eller bara ritningar och komponenter som man själv får fixa ihop (IKEA-varianten) för 1000:- Fortsätt meka! /Alvmarken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pXp Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 Grym tråd! Ni har en given köpare här, om det blir nått. /peAk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 16 februari 2006 Dela Postat 16 februari 2006 (redigerat) Det är ju en bra bit över ett år sedan Hobbex postade något... hamnade projektet på is eller? Det var lite kul läsning men ännu roligare om det blivit något. Edit: sfavtel Redigerat 16 februari 2006 av Hellpig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 21 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 21 februari 2006 Det är ju en bra bit över ett år sedan Hobbex postade något... hamnade projektet på is eller? Det var lite kul läsning men ännu roligare om det blivit något. Edit: sfavtel Tjena, jadu.. vad hände eg med det projektet? det undrar jag med 😆 Ärligt talat så hade jag helt glömt bort detta. Jag är lite av en uppfinnarjocke, så det har blivit en drös med projekt sen dess. Dessvärre är jag en sån som spottar ut idéer, men inte riktigt får tummen ur och gör ngt åt dem. Vad jag minns var att jag hittade ett försök till en ljudmodul som jag började vidareutveckla. Sen så flyttade jag till 031 och bytte jobb och allt föll i glömska. Om det finns några killar därute som är bra på hårdvara och ev mjukvara är jag intresserad av ett samarbete. Tyvärr så har jag fullt upp med jobbet och musiken så jag hinner nog inte engagera mig så mkt, hu mkt jag än skulle vilja. Men agerar gärna projektledare.🙂 Vad gäller triggrarna så har jag ett ex hemma någonstans. Den fungerade faktiskt väldigt bra om jag inte minns fel. Min kompis provade dem med en DDrum ljudmodul och konsterade att de fungerade minst lika bra som DDRums Egna. OM jag hittar den kan jag försöka fixa lite bilder, filmer och ev oscilloskops-plottar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 24 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 24 juli 2006 (redigerat) Guess what boys, jag hittade trigg-padden som vi byggde.. Tog några år bara 🙂 Nu har jag även köpt ett riktigt set själv, så jag ska bara få tummen ur o laborera lite mer. Kan försöka lägga upp bilder från oscilloskopet där man ser skillnaden mellan riktiga paddar och mina hemmagjorda (jag vet att jag lovart detta 1000ggr, men det är mer jobb än man tror:(). Tyvärr har jag inga trumtriggar till akustiskt-set som jag kan mäta på, men de är ju mkt en enklare än digitalsets paddar. Så dem kan man använda utan massa konstigheter. Det som vort roligast att bygga är den där Midi-modulen, även om jag personligen inte behöver det längre då jag nu även äger ljudmodulen. Efter denna tråd så märker jag ju att det finns en potentiell marknad för sånt, även om det så blir på den "svarta internet marknaden" 😛 Nån som har lite extra tid till salu?? betalar bra för det!🙂 Redigerat 24 juli 2006 av hobbex2004 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 jag kommer nog skaffa två st relativt djupa 12" pukor typ pearl o såga till o sätta på sargarna med nätskinn, skaffa triggmickar till allt o sen köra ihop med min korg ddd-1.. fast det blir senare.. hur det blir med cymbaler har jag itne tänkt på ännu.. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.