Aiidyl Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Har nyss konverterat från cubase till Logic studio and I love it! Fast är förvirrad över vissa grejor, kanske dumma frågor, men måste frågas! Har gjort två sångspår & vill panorera ut dem höger-vänster men hur jag än "rattar" på panoreringshjulet så låter det från båda lurarna...vad gör jag för fel? Dessutom använder jag Reason i Rewire mode när jag gör musik, men när jag ska exportera låten hänger bara Logicspåren med..vilket exporteringsalternativ ska jag välja? Sist men inte minst - finns det nån motsvarighet till cubase "drum editor" i Logic? Pallar inte skriva trummor på piano roll... Hoppas på hjälp! Nina den förvirrade.
Piccazzo Postat 5 februari 2008 Postat 5 februari 2008 Har gjort två sångspår & vill panorera ut dem höger-vänster men hur jag än "rattar" påpanoreringshjulet så låter det från båda lurarna...vad gör jag för fel? Eeeh , Borde det inte det då , en i vänster och en i höger ? Det enda jag kan tänka på är att du ser till att sången är skickad till en Stereobuss och inte en Monobuss , Du ändrar bussen till stereo genom att klicka på knappan under kanalen ( en ring Mono , Två ringar Stereo ) men om sången är skickat direkt till Output 1-2 vet jag inte riktigt vad som är problemet. Reason använder jag inte så tyvärr. Drum-editor tror finns nog inte i Logic och hur den ser ut i Cubase vet jag inte heller , Men Step Sequencer har du i Ultrabeat om det är det du söker , Och det tar inte lång tid att lära sig jobba med Pianoroll så det e bara att Öva. Fanns en liknande Drumeditor i sjuan men hittar inte den i åttan.. // Tiny //
Aiidyl Postat 5 februari 2008 Trådstartare Postat 5 februari 2008 Det enda jag kan tänka på är att du ser till att sången är skickad till en Stereobuss och inte en Monobuss , Du ändrar bussen till stereo genom att klicka på knappan under kanalen ( en ring Mono , Två ringar Stereo ) men om sången är skickat direkt till Output 1-2 vet jag inte riktigt vad som är problemet. // Tiny // Aah, där hade vi det - problem solved - tackar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.