Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nyss konverterat från cubase till Logic studio and I love it!

Fast är förvirrad över vissa grejor, kanske dumma frågor, men måste frågas!

Har gjort två sångspår & vill panorera ut dem höger-vänster men hur jag än "rattar" på

panoreringshjulet så låter det från båda lurarna...vad gör jag för fel?

Dessutom använder jag Reason i Rewire mode när jag gör musik, men när jag ska exportera

låten hänger bara Logicspåren med..vilket exporteringsalternativ ska jag välja?

Sist men inte minst - finns det nån motsvarighet till cubase "drum editor" i Logic?

Pallar inte skriva trummor på piano roll...

Hoppas på hjälp!

Nina den förvirrade.

Annons
Postat
Har gjort två sångspår & vill panorera ut dem höger-vänster men hur jag än "rattar" på

panoreringshjulet så låter det från båda lurarna...vad gör jag för fel?

Eeeh , Borde det inte det då , en i vänster och en i höger ?

Det enda jag kan tänka på är att du ser till att sången är skickad till en Stereobuss och inte en Monobuss , Du ändrar bussen till stereo genom att klicka på knappan under kanalen ( en ring Mono , Två ringar Stereo ) men om sången är skickat direkt till Output 1-2 vet jag inte riktigt vad som är problemet.

Reason använder jag inte så tyvärr.

Drum-editor tror finns nog inte i Logic och hur den ser ut i Cubase vet jag inte heller , Men Step Sequencer har du i Ultrabeat om det är det du söker , Och det tar inte lång tid att lära sig jobba med Pianoroll så det e bara att Öva.

Fanns en liknande Drumeditor i sjuan men hittar inte den i åttan..

// Tiny //

Postat

Det enda jag kan tänka på är att du ser till att sången är skickad till en Stereobuss och inte en Monobuss , Du ändrar bussen till stereo genom att klicka på knappan under kanalen ( en ring Mono , Två ringar Stereo ) men om sången är skickat direkt till Output 1-2 vet jag inte riktigt vad som är problemet.

// Tiny //

Aah, där hade vi det - problem solved - tackar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.