Hitmanslim Postat 3 februari 2008 Postat 3 februari 2008 Fattar mig kort: Ska spela in sångspår. Sången hamnar i höger lur, vil att den ska kunna panoreras center. Jag hajjar att det har at göra med att jag spelar in stereo fast med bara en mick. Jag vill kunna speal in mono med bara en sång mick. hur gör jag det? Eller måste jag spela in me d2 mickar i stereo för att det ska funka????? När jag provar att spela in mono med en mick så går inte signalen in i cubase. Vad gör jag för fel??
Fredrik Karlsson Postat 3 februari 2008 Postat 3 februari 2008 Du skapar ett monospår och spelar in! Nu spelar du in på en stereokanal och då blir det som du beskriver!
drloop (oregistrerad) Postat 3 februari 2008 Postat 3 februari 2008 Spela in höger kanal i mono. Eller byt ingång till vänster så ordnar det sig.
Hitmanslim Postat 3 februari 2008 Trådstartare Postat 3 februari 2008 Tackar för svaren. Tror jag löst det nu. Valde mono, in 2 och ut till Bus. Har ett tascam us122l.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.