Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vill bara meddela att jag nyss bestĂ€llde en ny Imac 20" 2,4ghz och Logic Studio ifrĂ„n apple store 😛 FrĂ„n att ha kört med Cubase och pc i 5 Ă„rs tid, byter jag nu lĂ€ger. SĂ„ snart fĂ„r ni se upp för nya heta produktioner 🙂

Jippi 😛

Not: Varför byter jag frÄn ett fungerande system?

* För att bli mer kompatibel med andra producenter och lÄtskrivare.

* För att Logic kÀnns sÄ mycket mer inspirerande

* För att pÄ ett enkelt sÀtt kunna göra musik till reklamfilm. Kanske man kan i Cubase ocksÄ, men men...

* För att vi har det pÄ skolan (SAE Institute), och i och med bytet, sÄ kommer jag att kunna fullfölja utbildningen pÄ ett bÀttre sÀtt och förhoppningsvis fÄ ett bÀttre resultat.

* Finns fler anledningar, men hinner inte skriva mer nu 🙂

Mvh

Fredrik Sonefors

Annons
Postat
VĂ€lkommen till den enkla och strulfria sidan!

//s

+1

Postat
VĂ€lkommen till den enkla och strulfria sidan!

//s

Tackar Tackar đŸ˜±

Postat (redigerat)

Tack! Ja, riktigt gött đŸ˜±

Redigerat av Sonefors
Postat

Grattis! gjorde sjĂ€lv bytet frĂ„n en Dell med FL Studio 6.0 till en iMac 24" med logic studio. Logic kĂ€nns som sagt vĂ€ldigt inspirerande. Allt Ă€r sĂ„ "Logiskt" och enkelt att arbeta med. Sedan Ă€r ju mac i allmĂ€nhet bara underbart. 😐

Postat

grattis...!! 😐

Skall ocksÄ skaffa mig en iMac hemma snart....via 4sound har jag tÀnkt mig, om dom kan ge mig ett juste paketpris pÄ dator/logic/lyssning/ljudkort/klaviatur

Postat

Kör samma system hemma och Àr toknöjd.

Ett hett tips Ă€r dock att inte vĂ€lta iMacen. dĂ„ spricker nĂ€mligen glaset och det kostar rĂ€tt mycket att laga 😐

Postat

HĂ€rligt och se att sĂ„ mĂ„nga Ă€r nöjda 😛 Jag Ă€r ocksĂ„ nöjd Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Fick min Imac och Logic igĂ„r och har suttit "ett par" timmar nu och testat lite 🙂 Men Logic Studio saknade Audio Content 3 skivan och jag hade fĂ„tt dubbla av 1:an, och det var lite irriterande att ringa supporten det första man gjorde. Men dom löste det snabbt och jag fĂ„r en ny skiva om en vecka.

Men det Ă€r riktigt snabb jobbat 🙂

Mvh

Fredrik Sonefors

Postat

dĂ„ Ă€r det bara signaturen som ska Ă€ndras.. 🙂

Postat

Jag Àr hack i hÀl sÄ fort lokalen Àr klar. Jag rÀknar till efter helgen sen fÄr vi se nÀr jag lÀgger bestÀllning.

Postat

HĂ€rligt.

Bytte nyligen sjÀlv frÄn pc och windowstrÀsket.

Har iofs klarat mig bra med pc lÀnge, men trcket blev stort nÀr jag fick chansen att testa en mac hos en polare.

iMacen e jue inte bar stabil, den Ă€r jue ruggigt vacker för ögat ossĂ„đŸ™‚

• 3 veckor senare...
Postat

har haft en MBP ca ett halvÄr men aldrig orkat gÄ över och jobba med musik pÄ den. har kört med cubase och pc...inte orkat lÀra mig om pga. lathet...men sÄ skulle jag göra ett ljudlÀggningsjobb Ät en lÀngrefilm och cubase brakade ihop gÄng pÄ gÄng...

fixade ner logic och in i macen och nu Àr jag fast!!

kör reason vi rewire ocksÄ och det syncar ju helt fantastiskt...kör med ett motu ultralite största delen av tiden men Àr sjukt imponerad av vad det interna ljudkortet pallar med...

Mollin (oregistrerad)
Postat

Ska försöka klÀmma in en frÄga hÀr, hur kommer det sig att Mac inte gör möss som ser ut som möss man kan köpa till PC? varför bara mighty mouse?

Rykten jag har hört Ă€r att Bill Gates (Microsoft) har patent pĂ„ möss? 🙂

Postat
Ska försöka klÀmma in en frÄga hÀr, hur kommer det sig att Mac inte gör möss som ser ut som möss man kan köpa till PC? varför bara mighty mouse?

Rykten jag har hört Ă€r att Bill Gates (Microsoft) har patent pĂ„ möss? 🙂

Du kan vad jag vet koppla in vilken mus som helst till en mac bara det Àr USB-anslutning. Att mac gör sina pÄ sitt sÀtt tror jag helt enkelt handlar om att de vill erbjuda nÄgot annat Àn de traditionella mössen, men det Àr ju bara vad jag tror. Har svÄrt att tro att Bill Gates skulle ha patent pÄ möss.

MVH

Anders

Mollin (oregistrerad)
Postat

Rykten jag har hört Ă€r att Bill Gates (Microsoft) har patent pĂ„ möss? 😎

Du kan vad jag vet koppla in vilken mus som helst till en mac bara det Àr USB-anslutning. Att mac gör sina pÄ sitt sÀtt tror jag helt enkelt handlar om att de vill erbjuda nÄgot annat Àn de traditionella mössen, men det Àr ju bara vad jag tror. Har svÄrt att tro att Bill Gates skulle ha patent pÄ möss.

MVH

Anders

Jaha okej! 😄 Har varit helt hundra pĂ„ att man bara kunde anvĂ€nda Mighty mouse till mac datorer, men men. Sen beror det ocksĂ„ vad det medföljer för drivrutiner.

🙂

Postat
Jaha okej! đŸ„° Har varit helt hundra pĂ„ att man bara kunde anvĂ€nda Mighty mouse till mac datorer, men men. Sen beror det ocksĂ„ vad det medföljer för drivrutiner.

Behövs knappast nÄgra speciella drivrutiner för att köra normala USB-möss (höger-vÀnster-rull). Men du kanske har en specialmus med femtioelva knappar. DÄ kan det behövas. Anars Àr det bara plug and play.

Postat (redigerat)

Rykten jag har hört Ă€r att Bill Gates (Microsoft) har patent pĂ„ möss? đŸ€Ș

MVH

Anders

Jaha okej! 😄 Har varit helt hundra pĂ„ att man bara kunde anvĂ€nda Mighty mouse till mac datorer, men men. Sen beror det ocksĂ„ vad det medföljer för drivrutiner.

đŸ„°

Ja, jag kör ju sjĂ€lv med mighty mouse och har inte testat nĂ„gon annan, utan det Ă€r bara vad jag har hört att det skall gĂ„ med vilken som helst som har usb anslutning. Men det kan vara fel 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Mollin (oregistrerad)
Postat (redigerat)

MÄste fÄ sÀga att man Àr sjukt sugen pÄ en Mac Pro (StationÀr) och Logic 8, har Googlat/YouTube'at en hel del och skulle nu vilja lÀmna "PC trÀsket".

Men tyvÀrr Àr ju dom datorerna rÀtt sÄ dyra, sÄ det Àr ju ingenting man köper "bara sÄdÀr" precis. Men en Mac finns ju helt klart med i mina framtidsplaner!

Kan bli tuffa tider det dĂ€r, eftersom jag har haft en PC (inte samma đŸ„°) sen jag var 11 bast, Ă€r helt fast i Windows miljön.

Redigerat av Mollin
Postat
MÄste fÄ sÀga att man Àr sjukt sugen pÄ en Mac Pro (StationÀr) och Logic 8, har Googlat/YouTube'at en hel del och skulle nu vilja lÀmna "PC trÀsket".

Men tyvÀrr Àr ju dom datorerna rÀtt sÄ dyra, sÄ det Àr ju ingenting man köper "bara sÄdÀr" precis. Men en Mac finns ju helt klart med i mina framtidsplaner!

Kan bara ge insiderinformation att jag har haft min MAC PRO nu i ett Är, och har inte haft ett fel pÄ den, inte en enda krasch sen jag köpte den! Jag Àr hur nöjd som helst med den. VÀldigt enkel att byta hÄrdiskar, minnen osv i ocksÄ.

MVH

Anders

Mollin (oregistrerad)
Postat

Kan bara ge insiderinformation att jag har haft min MAC PRO nu i ett Är, och har inte haft ett fel pÄ den, inte en enda krasch sen jag köpte den! Jag Àr hur nöjd som helst med den. VÀldigt enkel att byta hÄrdiskar, minnen osv i ocksÄ.

MVH

Anders

UrsĂ€kta nu om jag verkar vara helt trögfattad men, kan man koppla in en helt vanlig LCD/TFT skĂ€rm? det behöver inte vara mac's egna? đŸ„°

Postat

MVH

Anders

UrsĂ€kta nu om jag verkar vara helt trögfattad men, kan man koppla in en helt vanlig LCD/TFT skĂ€rm? det behöver inte vara mac's egna? đŸ„°

Visst kan du det đŸ€Ș Du behöver inte heller köpa Apples egna minnen eller hĂ„rddiskar. Du kan till och med anvĂ€nda en agmmal vga skĂ€rm till din mac pro.

MVH

Anders

Mollin (oregistrerad)
Postat

MVH

Anders

UrsĂ€kta nu om jag verkar vara helt trögfattad men, kan man koppla in en helt vanlig LCD/TFT skĂ€rm? det behöver inte vara mac's egna? đŸ€Ș

Visst kan du det 🙂 Du behöver inte heller köpa Apples egna minnen eller hĂ„rddiskar. Du kan till och med anvĂ€nda en agmmal vga skĂ€rm till din mac pro.

MVH

Anders

Hehe kalasbra! tyckte det var lite dyrt med deras Cinema skĂ€rmar, men dom Ă€r sjukt snygga đŸ„° ! och sĂ€kerligen mycket bĂ€ttre fĂ€rger och sĂ„dant ... men vissa delar fĂ„r man skĂ€ra ner pĂ„ 😄

Postat (redigerat)

MVH

Anders

Du kan i stort sett koppla in vad skit som helst. DÀremot sÄ kan det behövas adaptrar beroende pÄ grafikkortet.

DÀremot sÄ gÄr det inte att koppla vilket grafikkort som helst.

Jag skulle vilja se en mighty mouse i aluminium och en liten större svart kula. đŸ€Ș

AlltsÄ scrollhjul.

Det jag gillar med mightymouse (och Àven andra)i Logic Àr att det gÄr att tokzooma med Alt + scroll i arrange. BÄde upp och i sidled.

Redigerat av KillwithSkill
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Mac Àr bra, riktigt jÀkla bra faktiskt men nog strular den frÄn tid till annan det vore ju tokigt att lÄta pÄskina nÄgot annat. SÄ lÄtom oss förmedla en lite mer verklighetsförankrad bild av macens förtrÀfflighet. Men visst fanken Àr macen bra helt ok dator, lite onödigt dyr bara.

A1

Postat (redigerat)
Mac Àr bra, riktigt jÀkla bra faktiskt men nog strular den frÄn tid till annan det vore ju tokigt att lÄta pÄskina nÄgot annat. SÄ lÄtom oss förmedla en lite mer verklighetsförankrad bild av macens förtrÀfflighet. Men visst fanken Àr macen bra helt ok dator, lite onödigt dyr bara.

A1

Jag tror inte att nĂ„gon vad jag kan se har kommit med osanningar i trĂ„den eller försökt försköna mac:en, Sedan det jag skrev var ju bara att jag inte har haft en enda krasch sen jag köpte min mac pro. Men nĂ€r det kommer sĂ„ kommer jag ju i fortsĂ€ttningen skriva att jag haft en krasch 🙂 Personligen sĂ„ har jag aldrig kĂ€nt att mitt macköp var dyrt, men det Ă€r nog en frĂ„ga som Ă€r olika hos varje individ.

MVH

Anders

EDIT: okej, nĂ„gra vanliga kjĂ€ngor sĂ„g jag i början av trĂ„den 🙂

Redigerat av Gizmozis
Postat
..Men visst fanken Àr macen bra helt ok dator, lite onödigt dyr bara.

A1

För 10'675:- fÄr du en bÀrbar Macbook med 2.1GHz Intel Core 2 Duo, 2GB minne, inbyggd webkamera, ett otroligt operativsystem som slÄr Vista med hÀstlÀngder, snygg design, gedigen konstruktion, förinstallerade drivrutiner till det mesta, massvis med bra programvara, trÄdlös nÀtverksuppkoppling, bluetooth, multi touch track pad.. finns massa mer..

KÀnns för mig inte sÀrskilt dyrt..

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

SÄ sÄ som jag sa det Àr bra grejor men det kostar nÀr det Àr bra. Ska vi snacka om vÀrldens snyggaste dator sÄ ligger den moderna Imacen jÀkligt bra till och den har man ju lÀst om att den kan ha lite strul med FW. Det kan ju iofs. vara snack men men. NÀr det gÀller musikprogram sÄ finns det vÀl inget mer prisvÀrt i dagslÀget Àn Logic Pro 8 Studio. Ja det Àr mysiga grejor for sure men det strular lite det ocksÄ ibland faktiskt om man ska vara Àrlig. FörstÄ mig rÀtt nu det Àr inga stora problem men dom finns dÀr ibland och strular till det och det Àr ju bara ettor och nollor vi pratar om sÄ det vore vÀl lustigt annars. Ibland fÄr jag ett intryck av att man inte tar sig tid att rÀtta till alla buggar innan man gÄr vidare till nÀsta version av OS eller program och det Àr vÀl sÄnt som stÀller till det för oss som anvÀnder datorerna lite mer avancerat Àn genomsnittsanvÀndaren bÄde pÄ PC och Mac sidan. Jag tror personligen att det bara Àr skillnad pÄ vilket som passar en bÀst som avgör om det Àr Mac eller PC som gÀller men att macen Àr bra och riktigt jÀkla bra det Àr sÄ jÀkla sant sÄ det Àr inte riktigt klokt men det Àr en PC ocksÄ för den som gillar det lÀget. Jag nyttjar bÄda för att pÄ bÀsta sÀtt klÀmma ut det göttigaste som just jag vill Ät.

A1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.