Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

var nere på stan och besökte musikaffär i hopp att hitta någon hagström modell men icke.

Hittade denn skönhet på thomann

http://www.thomann.de/se/hagstrom_f200p_cr.htm

Är det någon som vet något om denna gitar? Är det en gitarr god nog för en novis på instrumentet? Har aldrig hört en gura med P-90 mikar, ligger dessa nånstans mellan humbucker och singelcoil eller vad är det som är grejen med dessa mickar?

Om inte, hur är hagstrom i allmänhet? Antar att detta är en av deras billigare modeller så hur är kvaliteten?

Annons
Postat
var nere på stan och besökte musikaffär i hopp att hitta någon hagström modell men icke.

Är det någon som vet något om denna gitar? Är det en gitarr god nog för en novis på instrumentet? Har aldrig hört en gura med P-90 mikar, ligger dessa nånstans mellan humbucker och singelcoil eller vad är det som är grejen med dessa mickar?

Om inte, hur är hagstrom i allmänhet? Antar att detta är en av deras billigare modeller så hur är kvaliteten?

P90 är väl en form av humbucker om jag fattat saken rätt. Jag har en Hagström gitarr som jag är grymt nöjd med men det är en Swede.

Postat

P-90 är, vad kan man säga, Gibsons svar på fenders single-coil? Ljudet ligger väl någonstans mitt emellan en hum och sing fast mer åt sing hållet med ett stort mellanregister...

Postat

P-90 mickar är överlindade singlecoils. De har därmed oftast lite högre output och låter fetare än vanliga singlecoilmickar. Hagström håller överlag en hög kvalitet i segmentet och är väldigt prisvärda instrument.

Postat

P90 är väl en form av humbucker om jag fattat saken rätt. Jag har en Hagström gitarr som jag är grymt nöjd med men det är en Swede.

P-90 är en singelcoil pickup men har ett ljud som låter lite mer åt humbucker hållet..

• 10 månader senare...
Postat

Hagströms gör i mitt tycke fina och bra gitarrer !

Jag har en Hagstroms Select Swede, den första jag fick var en besvikelse hade den hemma i ca en vecka sedan sprack limningen mellan kantlisten och halsen och den sprack upp i greppbrädan. Detta till trots att jag behandlar den som man ska! Men det var inga problem 2 veckor senare hade jag en splitt ny den första var en demo kan varit sprickor i den från början som jag missat!

Om man skulle vilja byta mickar för att få mer "crunch" vad hade ni valt då?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.