Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en fråga som jag gärna vill ha hjälp med.

Jag använder battery i cubase och jag vill göra en mixdown på ett projekt men vet inte hur jag ska få med midi spåret. Ska jag skicka battery till ett audiospår och spela in det där först och hur gör jag det i så fall.

tack för hjälpen

martin

Annons
Postat

Hej,

Om jag förstår dig korrekt så kommer inte spåret med i din mixdown.

Vilket är konstigt. För det bör det göra. Däremot är det sedvanligt att bounca ned varje midispår till en wav-fil och sedan importera in den i projektet för mixing. Det sparar resurser och gör att den är mer lätthanterlig.

/M

Postat

Om battery låter när du spelar upp låten SKA den komma med även vid mixdown. Kolla så att du inte råkat muta nåt eller satt dina "locators" galet.

Vilken version av Cubase kör du?

Postat

Det var bara jag som hade klantat mig, men nu har jag ett nytt problem 😆 . När jag har spelat in battery till ett audiospår så blir det i mono och mina panoreringar från battery försvinner, måste jag skicka varje instrument(hihat, puka,mm.) till vars ett audiospår för att sen panorera det i audiospåret.

Postat

Du kan ställa in hur många stereo- resp monokanaler battery ska använda. Och sen ska det gå att bestämma vilka ljud som ska ut på vilken kanal. Kör du med en stereokanal borde ju panoreringen fungerar fint.

Postat

Du får även kolla vad det står i dialogrutan som kommer upp när du ska Exportera ljudfilen ( Audio mixdown-dialogen alltså) där kan du välja vilka kanaler som ska vara med vid export: Mono, Stereo split (vänster och höger kanal på varsitt spår) Stereo interleaved ( beroende på vilken version du har kan också N channel split N channel interleaved finnas som alternativ.)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.