KillwithSkill Postat 1 februari 2008 Dela Postat 1 februari 2008 (redigerat) Har lite funderingar för nästa burk. Jag slår nog till på en ny Mac Pro. Vet inte vilken ännu, men det lutar åt storebrorsan. Minnet kommer jag att köpa från Macoteket. Men en undran där. Hur ska jag plugga den med ram bäst? Vilket är bästa sättet? Lek med tanken... 2 st 4GB eller 8 st 1GB? Nu vet jag inte hur mycket jag ska slå till på, men är det inte så att man får ut mer av minneshanteringen om det är fler platser som tas upp än med bara två? Sen en annan sak som jag har funderat på. Hur är Logic Pro 8 ihop med en åttakärnig burk? Har hört så mycket olika att det inte utnyttjar och eller klarar av det. Eller rockar det på och är honky dory? Lite crap är det om 2 proppar går för fullt med "cpu too slow" och 6 andra proppar ligger och sover. Sen en sista undran. Hur ska man utnyttja 4 HD-platser bäst? Törs man köra en systemdisk och ha 3 diskar i raid (går det?) och sen ha all backup med timemachine på en extern? Eller är det bara rörigt? Eller ska man köra En system. En audiodisk och En ljudbanksdisk och En som timemachine? Hur skulle ni ha gjort? Redigerat 1 februari 2008 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 1 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 1 februari 2008 Bumpar Ingen som har koll på detta? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 1 februari 2008 Dela Postat 1 februari 2008 Ang minnen så spelar det ingen roll så länge de sitter i par (vilket de kanske måste i en Mac, jag vet inte). Skulle basera beslutet på hur mycket minne du tror att du i framtiden skulle tänkas behöva trycka in (d v s antal lediga platser). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 februari 2008 Dela Postat 1 februari 2008 jag tycker du ska köra 4 st. 2gb minnen, 3diskar i RAID 0 och systemet på en, och självklart backa upp på en extern FWdisk med timemachine.. prövade det dagen efter att leopard släpptes, och jisses vad smidigt det var! 😛 Huruvida logic 8 fungerar med 8 kärnor vet jag inte, eftersom jag inte är så insatt i logic överlag. fan va skoj att du ska köpa storburk nu! säg till om du vill sälja din G5a.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 1 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 1 februari 2008 Tack så mycket. Jadå, jag kommer att annonsera ut G5an här så fort allt har kommit i hamn. Sitter 5 GB ram i den, apple orginal. Kvitton och kartong mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 februari 2008 Dela Postat 1 februari 2008 Tack så mycket.Jadå, jag kommer att annonsera ut G5an här så fort allt har kommit i hamn. Sitter 5 GB ram i den, apple orginal. Kvitton och kartong mm. ahhh, inte annons, sälj till mig .. 😐 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 1 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 1 februari 2008 Tack så mycket.Jadå, jag kommer att annonsera ut G5an här så fort allt har kommit i hamn. Sitter 5 GB ram i den, apple orginal. Kvitton och kartong mm. ahhh, inte annons, sälj till mig .. 🙂 Hehehe, ja jag får väl göra det" 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 februari 2008 Dela Postat 1 februari 2008 Tack så mycket.Jadå, jag kommer att annonsera ut G5an här så fort allt har kommit i hamn. Sitter 5 GB ram i den, apple orginal. Kvitton och kartong mm. ahhh, inte annons, sälj till mig .. 🙂 Hehehe, ja jag får väl göra det" 😄 grymt! nu återgår jag till min berushet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.