Jump to content
Annons

Breath Control ljud till DX7

Recommended Posts

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Undrar om ngn vet var man får tag i breath control ljud till Dx7 idag? 😮

Köpte en ny BC från toman i tro att jag hade de ljuden kvar i synten, men ICKE!

Nu står jag med en pryl för 1000.- som jag inte kan använda. Shit & pomfritt!

Behöver de ljuden för att förstärka brassfigurer!

Tacksam för hjälp.

GIGAN

Annons
Postat (redigerat)
Undrar om ngn vet var man får tag i breath control ljud till Dx7 idag? 😐

Tacksam för hjälp.

GIGAN

Kul med gamle greier!

Jeg tror du kan sende patcher fra softwaresynthen FM7 via midi. Selv har jeg både DX/ ogTX7, og sender av og til patcher eller banker fra DX til TX via midi. Jeg lurer på hva du mener med breath control lyd? Om du får tak i lyden, vil jeg gjerne høre... :-)

Jeg tror også at om noen har den lyden du leter etter, kan den sendes via mail som smf.

Redigerat av The Breeze
Postat (redigerat)

Ljud som kan kontrolleras med en Breath Controller måste vara specifikt programmerade för detta. Det finns en speciell modulationsgrupp för BC'n. Presets som har konfigurerat sin modulation på detta sätt har ofta "BC" i namnet. Flera av ljuden som Native Instruments släppt till sin VSTi FM7 är gjorda på detta vis - och dessa kan du föra över till din DX7'a. Sedan tror jag att nätet är fullt av DX7-bankar i MIDI-format, både original och tredje-parts.

Redigerat av Thomas
GIGAN (oregistrerad)
Postat
Undrar om ngn vet var man får tag i breath control ljud till Dx7 idag? 😄

Tacksam för hjälp.

GIGAN

Kul med gamle greier!

Jeg tror du kan sende patcher fra softwaresynthen FM7 via midi. Selv har jeg både DX/ ogTX7, og sender av og til patcher eller banker fra DX til TX via midi. Jeg lurer på hva du mener med breath control lyd? Om du får tak i lyden, vil jeg gjerne høre... :-)

Jeg tror også at om noen har den lyden du leter etter, kan den sendes via mail som smf.

Tack för ditt svar. Breath control är ett munstycke, som man kan styra vissa ljud med. Blåsinstrument framför allt brass, flöjt mm.

Men jag såg Pelle Piano på 80- talet demonstrera en liten dx 21, tror jag. Han körde den genom en överstyrd gitarrförstärkare och fick ett häftigt distsolo, med breath control.

Men jag får jaga vidare och glädja mig åt att jag idag fick igång min gamla Arp pro solist. Monofonisk kultsynt från 70-talet.

MVH GIGAN

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Ljud som kan kontrolleras med en Breath Controller måste vara specifikt programmerade för detta. Det finns en speciell modulationsgrupp för BC'n. Presets som har konfigurerat sin modulation på detta sätt har ofta "BC" i namnet. Flera av ljuden som Native Instruments släppt till sin VSTi FM7 är gjorda på detta vis - och dessa kan du föra över till din DX7'a. Sedan tror jag att nätet är fullt av DX7-bankar i MIDI-format, både original och tredje-parts.

Tack!

Jag har fm7 och ska kolla upp det genast.

Hur överför jag från fm7 till dx7? Jag är bra på att spela,

men när det gäller det tekniska kör det ihop sig!

Har sökt på nätet, efter dx7 bankar, men inte hittat ännu.

Vet du isf var?

GIGAN

• 1 månad senare...
Postat
Undrar om ngn vet var man får tag i breath control ljud till Dx7 idag? 😲

Tacksam för hjälp.

GIGAN

Registrerar mig bara för att tipsa om detta: 🙂

Patchman Music är specialicerade på olika typer av breath controllers och gör wind controller-ljudbanker till alla möjliga synthar. Själv har jag köpt ljudbankerna till Roland JV-1010/1080 och Akai EWI4000s (wind controller med inbyggd analog modelling-synth) därifrån och varit kanon-nöjd! De kan sina prylar.

Deras wind controller-ljudbank för DX7 kostar med dagens dollarkurs och epostleverans 250 spänn. Tyvärr finns ingen demo upplagd för den, men

kanske kan ge en fingervisning i alla fall (den är ju multitimbral, och de performances som är i demon bygger på stackade DX7-ljud).

Obs! Jag har ingen anknytning till dem, om någon tycker att jag låter onormalt entusiatisk 😛

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Undrar om ngn vet var man får tag i breath control ljud till Dx7 idag? 😲

Tacksam för hjälp.

GIGAN

Registrerar mig bara för att tipsa om detta: 🙂

Patchman Music är specialicerade på olika typer av breath controllers och gör wind controller-ljudbanker till alla möjliga synthar. Själv har jag köpt ljudbankerna till Roland JV-1010/1080 och Akai EWI4000s (wind controller med inbyggd analog modelling-synth) därifrån och varit kanon-nöjd! De kan sina prylar.

Deras wind controller-ljudbank för DX7 kostar med dagens dollarkurs och epostleverans 250 spänn. Tyvärr finns ingen demo upplagd för den, men

kanske kan ge en fingervisning i alla fall (den är ju multitimbral, och de performances som är i demon bygger på stackade DX7-ljud).

Obs! Jag har ingen anknytning till dem, om någon tycker att jag låter onormalt entusiatisk 😛

Tack så kanonmycket!

Shysst att du registrerade dig bara för min skull, men fortsätt gärna att kolla in Studio.

Det är värt det!

GIGAN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.