Gäst Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 (redigerat) Har just köpt ett hemmabio system, begagnat inom familjen för en billig peng. Högtalarsystemet är av modell Sony Pascal SA-VE 705 och ser ut såhär: På en av satelliterna har ett av membranen bucklats in på mittten, en liten buckla ca. en halv centimer i diameter. Jag skulle vilja få denna utbucklat, så frågan är om det är möjligt och hur jag ska gå tillväga? Föreslå inte att jag skall lägga på högtalar skydden för högtalarna e så snygga så de tänker ja inte göra 🙂😄 Hoppas nån har något tips eller kanske tom en lösning åt mig 🙂 Redigerat 31 januari 2008 av eresseraca
jockmic Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Väldigt väldigt försiktigt med en dammsugare med ventilen på röret öppen. Det brukar vara det vanliga sättet. När bubblan följer med slår man av strömmen. De här är så små så det kanske vore bättre att prova med ett sugrör? Eller kanske ett sugrör fasttejpat vid dammsugarens munstycke+ Lycka till! /Jocke
Gäst Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 (redigerat) Väldigt väldigt försiktigt med en dammsugare med ventilen på röret öppen. Det brukar vara det vanliga sättet. När bubblan följer med slår man av strömmen. De här är så små så det kanske vore bättre att prova med ett sugrör? Eller kanske ett sugrör fasttejpat vid dammsugarens munstycke+ Lycka till! /Jocke Jo ja tog modet till mig och försökte me dammsugaren här tidigare idag. Men även de smala munstycket var för stort... Testade med sugrör nu oxå, med det hjälpte inte. Inte tillräckligt med sug i sugröret 😄 Redigerat 31 januari 2008 av eresseraca
carlmorner Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 Väldigt väldigt försiktigt med en dammsugare med ventilen på röret öppen. Det brukar vara det vanliga sättet. När bubblan följer med slår man av strömmen. De här är så små så det kanske vore bättre att prova med ett sugrör? Eller kanske ett sugrör fasttejpat vid dammsugarens munstycke+ Lycka till! /Jocke Jo ja tog modet till mig och försökte me dammsugaren här tidigare idag. Men även de smala munstycket var för stort... Testade med sugrör nu oxå, med det hjälpte inte. Inte tillräckligt med sug i sugröret 😐 Sätt då sugröret på damsugaren 🙂 borde nog gå om du fixxar lite 🙂 annars borde det nog gå att lägga en liten plutt smält limpistols lim i mitten av bucklan, dra ut den med en pinsett och sedan försiktigt lirka bort limbiten... de brukar inte sitta så speciellt hårt men va försiktig ...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.