Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har just köpt ett hemmabio system, begagnat inom familjen för en billig peng.

Högtalarsystemet är av modell Sony Pascal SA-VE 705 och ser ut såhär:

Pascal.jpg

På en av satelliterna har ett av membranen bucklats in på mittten, en liten buckla ca. en halv centimer i diameter.

Jag skulle vilja få denna utbucklat, så frågan är om det är möjligt och hur jag ska gå tillväga?

Föreslå inte att jag skall lägga på högtalar skydden för högtalarna e så snygga så de tänker ja inte göra 🙂😄

Hoppas nån har något tips eller kanske tom en lösning åt mig 🙂

Redigerat av eresseraca
Annons
Postat

Väldigt väldigt försiktigt med en dammsugare med ventilen på röret öppen. Det brukar vara det vanliga sättet. När bubblan följer med slår man av strömmen. De här är så små så det kanske vore bättre att prova med ett sugrör? Eller kanske ett sugrör fasttejpat vid dammsugarens munstycke+

Lycka till!

/Jocke

Postat (redigerat)
Väldigt väldigt försiktigt med en dammsugare med ventilen på röret öppen. Det brukar vara det vanliga sättet. När bubblan följer med slår man av strömmen. De här är så små så det kanske vore bättre att prova med ett sugrör? Eller kanske ett sugrör fasttejpat vid dammsugarens munstycke+

Lycka till!

/Jocke

Jo ja tog modet till mig och försökte me dammsugaren här tidigare idag. Men även de smala munstycket var för stort...

Testade med sugrör nu oxå, med det hjälpte inte. Inte tillräckligt med sug i sugröret 😄

Redigerat av eresseraca
  • 2 veckor senare...
Postat

Lycka till!

/Jocke

Jo ja tog modet till mig och försökte me dammsugaren här tidigare idag. Men även de smala munstycket var för stort...

Testade med sugrör nu oxå, med det hjälpte inte. Inte tillräckligt med sug i sugröret 😐

Sätt då sugröret på damsugaren 🙂 borde nog gå om du fixxar lite 🙂

annars borde det nog gå att lägga en liten plutt smält limpistols lim i mitten av bucklan, dra ut den med en pinsett och sedan försiktigt lirka bort limbiten... de brukar inte sitta så speciellt hårt men va försiktig ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.