Anders F Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 (redigerat) Hejsan Min morsa köpte sig en ny bärbar pc för att kunna jobba med itunes och sin ipod. Inget fancy alltså, men nu har hon ringt till mig och berättat att vid vissa tillfällen så kan det ta upp till en halvtimme att komma in i operativsystemet (vista). Den har enbart varit uppkopplad på internet för att ta hem itunes, annars är den aldrig ansluten. Jag kan inget om PC-datorer utan vänder mig till er som har koll på dessa. Vad kan vara fel? vad kan jag göra? och hur gör jag det? DENNA dator är det Tack på förhand MVH Anders Redigerat 1 mars 2008 av Gizmozis
Gilbert Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 https://www.studio.se/index.php?showtopic=48062 i o f XP, men principen är nog densamma.
Anders F Postat 31 januari 2008 Trådstartare Postat 31 januari 2008 https://www.studio.se/index.php?showtopic=48062 i o f XP, men principen är nog densamma. Nja, matnyttigt var det, men om jag fattade tråden rätt så var det att att öka snabbheten för själva operativet att starta, problemet är att det kan ta så pass lång tid som en halvtimme bara att komma till inloggningen av Vista. Och det lustigaste är ju att det bara händer nån gång då och då utan att något ändrats på datorn. //Anders
Apep Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Hejsan Min morsa köpte sig en ny bärbar pc för att kunna jobba med itunes och sin ipod. Inget fancy alltså, men nu har hon ringt till mig och berättat att vid vissa tillfällen så kan det ta upp till en halvtimme att komma in i operativsystemet (vista). Den har enbart varit uppkopplad på internet för att ta hem itunes, annars är den aldrig ansluten. Jag kan inget om PC-datorer utan vänder mig till er som har koll på dessa. Vad kan vara fel? vad kan jag göra? och hur gör jag det? DENNA dator är det Tack på förhand MVH Anders Låter väldigt skumt. Testa att tanka hem de senaste uppdateringarna ifrån Window update och se om problemet kvarstår. Finns nog en hel del buggar i OSet om man inte har uppdaterat misstänker jag.
Anders F Postat 31 januari 2008 Trådstartare Postat 31 januari 2008 Hejsan Min morsa köpte sig en ny bärbar pc för att kunna jobba med itunes och sin ipod. Inget fancy alltså, men nu har hon ringt till mig och berättat att vid vissa tillfällen så kan det ta upp till en halvtimme att komma in i operativsystemet (vista). Den har enbart varit uppkopplad på internet för att ta hem itunes, annars är den aldrig ansluten. Jag kan inget om PC-datorer utan vänder mig till er som har koll på dessa. Vad kan vara fel? vad kan jag göra? och hur gör jag det? DENNA dator är det Tack på förhand MVH Anders Låter väldigt skumt. Testa att tanka hem de senaste uppdateringarna ifrån Window update och se om problemet kvarstår. Finns nog en hel del buggar i OSet om man inte har uppdaterat misstänker jag. Det skall jag testa. En till fundering. När en MAC startar så är det ju några program som körs innan man kommer till inloggningen. Vad har PC? är det BIOS som är motsvarigheten? Kan det även vara något där? Försöker nu bara få så mycket tips som möjligt tills jag skall sitta med hennes dator 😆 MVH Anders
Apep Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Hejsan Min morsa köpte sig en ny bärbar pc för att kunna jobba med itunes och sin ipod. Inget fancy alltså, men nu har hon ringt till mig och berättat att vid vissa tillfällen så kan det ta upp till en halvtimme att komma in i operativsystemet (vista). Den har enbart varit uppkopplad på internet för att ta hem itunes, annars är den aldrig ansluten. Jag kan inget om PC-datorer utan vänder mig till er som har koll på dessa. Vad kan vara fel? vad kan jag göra? och hur gör jag det? DENNA dator är det Tack på förhand MVH Anders Låter väldigt skumt. Testa att tanka hem de senaste uppdateringarna ifrån Window update och se om problemet kvarstår. Finns nog en hel del buggar i OSet om man inte har uppdaterat misstänker jag. Det skall jag testa. En till fundering. När en MAC startar så är det ju några program som körs innan man kommer till inloggningen. Vad har PC? är det BIOS som är motsvarigheten? Kan det även vara något där? Försöker nu bara få så mycket tips som möjligt tills jag skall sitta med hennes dator 😆 MVH Anders Vad syns på skärmen när det står still och laddar?
Gilbert Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Tvivlar på att BIOS har med detta att göra. Skulle gissa på att det är någon process som ”behöver” köras innan inloggningen.
Anders F Postat 31 januari 2008 Trådstartare Postat 31 januari 2008 Tvivlar på att BIOS har med detta att göra. Skulle gissa på att det är någon process som ”behöver” köras innan inloggningen. Okej, då ska jag inte in dit och försöka låtsas veta vad jag gör 😆 Vad syns på skärmen när det står still och laddar? Jag vet inte exakt eftersom hon bara ringde och berättade och jag själv inte suttit med den än. Men jag testar med update så får vi hålla tummarna 😆 MVH Anders
Anders F Postat 17 februari 2008 Trådstartare Postat 17 februari 2008 Lite uppdatering bara ifall någon annan skulle råka ut för samma problem. Gjorde det som föreslogs och körde windows update tills det inte fanns fler att ladda hem och efter det har jag inte fått några samtal om att datorn skulle ha strulat. Tycker dock att det är grymt irriterande att sälja en dator som man måste uppdatera det första man gör! Det är inte mycket som irriterar mig eller som jag stör mig på, men detta gjorde det!!! MVH Anders
Apep Postat 17 februari 2008 Postat 17 februari 2008 Lite uppdatering bara ifall någon annan skulle råka ut för samma problem. Gjorde det som föreslogs och körde windows update tills det inte fanns fler att ladda hem och efter det har jag inte fått några samtal om att datorn skulle ha strulat. Tycker dock att det är grymt irriterande att sälja en dator som man måste uppdatera det första man gör! Det är inte mycket som irriterar mig eller som jag stör mig på, men detta gjorde det!!! MVH Anders Well, så är det att ha en windows dator ☺️
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.