Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fick mina lurar idag!

Jag har ingen erfarenhet av slutna hörlurar

Nu till frågan:HUR mycket bör de läcka?

Vad är era erfarenheter?

Tack för svar...

Annons
Postat
Om du vill ha en bra sluten lur så kan jag rekommendera ATH-M50 som inte bara sluter bra... de låter bra.

What's done it's done..Nu blev det AKG K271 och så har jag 240 sen tidigare..

Det duger för min del.. 😄

Postat

Kör själv på de lurarna och tycker de duger jättebra 😄

Postat
Kör själv på de lurarna och tycker de duger jättebra 🙂

Jag har inte hunit prova de men det blir någon gång i helgen 😄 ..

Postat
Kör själv på de lurarna och tycker de duger jättebra 🙂

Jag har inte hunit prova de men det blir någon gång i helgen 😄 ..

Berätta sen vad du tyckte 🙂

Postat
Vad jag har hört hittills så läcker väl alla slutna mer eller mindre?

Ja, alla lurar läcker mer eller mindre. Ju starkare volym man spelar desto större läckage blir det. På vanlig svenska så kallar vi ju detta för Ljudläckage men på fackspråk så heter det Audio-inkontinens. Enligt vetenskapliga undersökningar så bör lurarna inte läcka mer än max 20 ml för bästa resultat. Om läckaget överstiger 20 ml så kan bindor i sämsta fall behöva användas, men dessa finns att köpa som tillbehör. Fabrikatet Fittness är bäst tycker jag!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Postat

orka klaga på att k271 läcker?

om man vill sitta bredvid ett trumset när man spelar, utan att höra läck så visst, men det säger ingenting om hur bra lurarna är för priset.

Postat (redigerat)
Vad jag har hört hittills så läcker väl alla slutna mer eller mindre?

Ja, alla lurar läcker mer eller mindre. Ju starkare volym man spelar desto större läckage blir det. På vanlig svenska så kallar vi ju detta för Ljudläckage men på fackspråk så heter det Audio-inkontinens. Enligt vetenskapliga undersökningar så bör lurarna inte läcka mer än max 20 ml för bästa resultat. Om läckaget överstiger 20 ml så kan bindor i sämsta fall behöva användas, men dessa finns att köpa som tillbehör. Fabrikatet Fittness är bäst tycker jag!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

orka klaga på att k271 läcker?

om man vill sitta bredvid ett trumset när man spelar, utan att höra läck så visst, men det säger ingenting om hur bra lurarna är för priset.

😄🙂

Ludgo-Pelle:

Som jag nämnde tidigare i en annan tråd efter att ha följt dina inlägg så är du en rolig fan.Jag ska se till att mina hölurar inte läcker mer!

Drar till närmaste Ica så fort jag bara kan! 🙂

SirAlex:

Mening med tråden var att få ut kunskap om hur slutna lurar beter sig altså hur mycket de läcker!

Jag har aldrig haft de och därför behövde veta mer om de!

Det är väl ingen som har kommenterat deras pris iaf i den här tråden..

Och varför inte klaga!

Det är så trist att bara nicka med huvudet..

/hälsningar

Redigerat av Dado
Postat

Menar du att läcka ut ljud från hörlurarna eller förmågan att hålla ute externt ljud?

Här är en bra sida som jag länkat till flera gånger i hörlurstrådar där man kan jämföra dämpning, frekvenskurva mm mellan olika kända hörlursmodeller:

http://www.headphone.com/technical/product...pare+Headphones

Som exempel valde jag först Sennheiser HD280 pro som dämpar i toppklass för en billig peng.

Välj valfri modell och jämför, eller läs recensioner.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.