Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Har ett litet problem som håller på att göra mig knäpp. Jag hade röstinspelningsfunktionen påslagen på min digitalkamera i replokalen och jag vill ju såklart föra över inspelningen till datorn nu. Men så fort jag kopplar in kameran till macen så startar iPhoto och den visar bara bilder och film. Inga ljudfiler nånstans... Men jag vet att ljudfilerna finns där, går att lyssna ur kameran genom att bläddra fram till dom.

Har sökt på google om det och letat runt efter något sätt att komma åt filerna direkt på kameran, t.ex genom findern, men det vill sig inte. Någon som vet vad man måste göra för att komma åt dom? 😉

Kameran är en Nikon Coolpix S200.

Tjing!

Annons
Postat
Tja!

Har ett litet problem som håller på att göra mig knäpp. Jag hade röstinspelningsfunktionen påslagen på min digitalkamera i replokalen och jag vill ju såklart föra över inspelningen till datorn nu. Men så fort jag kopplar in kameran till macen så startar iPhoto och den visar bara bilder och film. Inga ljudfiler nånstans... Men jag vet att ljudfilerna finns där, går att lyssna ur kameran genom att bläddra fram till dom.

Har sökt på google om det och letat runt efter något sätt att komma åt filerna direkt på kameran, t.ex genom findern, men det vill sig inte. Någon som vet vad man måste göra för att komma åt dom? 😛

Kameran är en Nikon Coolpix S200.

Tjing!

ett sätt är ju att dra in videosnutten i iMovie, sen bara extrahera ljudet... eller om du kan koppla in en minitele till kameran och in i ljudkortet...osv...

Postat

Ja det hade nog funkat kalas, om det vart en videofil 🙂

Det är alltså bara en ljudfil som inte dyker upp i iPhoto, video och bilder går utmärkt, men inte ljudfiler.

Minitele borde alla kameror ha! Men min kamera har tyvärr inte det.

Men tack ska du ha i alla fall! ☺️

musik (oregistrerad)
Postat

Stjärnprutten, tänk om det inte är en ljudfil iaf. Det kanske är ljud på en videofil?

Du har inga anslutningsmöjligheter alltså!?

Får nog mika upp då, som man gjorde på den gamla goda tiden.

Hörlursuttag?

Nej, läste noggrannare nu igen, det är ju definitivt inte nån videofil. Provat att avinstallera det där iPhoto-programmet och sett vad som då händer? Eller åtminstone ändrat funktionen för automatisk start?

Installera ett annat program - ett för ljudfiler lämpligtvis.

😆

:musik

Postat

Enda anslutningsmöjligheten till kameran är usb kabeln som följde med. 😄

Avinstallera iphoto vill jag inte göra hehe, funkar asbra när man ska ta hand om bilder från kameran. Men ändra funktionen för automatisk start kanske borde testas.

Har letat lite på google efter något program som gör det möjligt att browsa runt på kameran som på pc men hitta inget. Så jag fick lösa probelmet genom att leta upp en pc haha. Men det vill man ju helst slippa göra i framtiden. Så tackar för tipsen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.