Jump to content
Annons

Hur länge ska det rassla?

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Hur länge ska det rassla vid uppstart av PC? Egentligen räcker denna fråga för att starta en diskussion, men jag kan ändå förtydliga med att säga att det i morse tog min PC exakt 7 minuter innan den var klar för att börja användas och sedan tog det ytterligare ungefär 3 minuter för den att sluta rassla helt. Under de tre minuterna försökte jag gå in på Internet utan framgång. Först därefter gick det.

Är det acceptabelt? Hur kan man få den att starta snabbare? I övrigt är den reaktionssnabb i alla lägen utan problem.

🥰

:musik

Annons
Postat
Hej!

Hur länge ska det rassla vid uppstart av PC? Egentligen räcker denna fråga för att starta en diskussion, men jag kan ändå förtydliga med att säga att det i morse tog min PC exakt 7 minuter innan den var klar för att börja användas och sedan tog det ytterligare ungefär 3 minuter för den att sluta rassla helt. Under de tre minuterna försökte jag gå in på Internet utan framgång. Först därefter gick det.

Är det acceptabelt? Hur kan man få den att starta snabbare? I övrigt är den reaktionssnabb i alla lägen utan problem.

🥰

Låter som väldigt lååång tid i mina öron. Min är klar på ca 3 min (och det känns länge 🙂 ) Har sparat en länk med en bra artikel som belyser rasslet vid uppstart av Windows - det är ju en hel del nyttigt liksom mindre viktiga grejor som går igång. Tänkte göra en upprensning nån gång, men då allt flyter på fint så vågar man ju inte riktigt börja stänga av det ena eller det andra..!

http://www.idg.se/2.1085/1.72674

Postat

Startmenyn - Run (eller "Kör") - "msconfig" - Services (göm Microsoft) & Startup = RENSA...

www.musicxp.com

En pigg dator utan onödigt trams startar XP på under 30 sekunder.

Postat (redigerat)

Herrejösses.. Ta genast och ladda hem en trial av Tunup-utilities 2008 på http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/ Ta och kör tuneUp startup Manager och ta och rensa en massa skrot.. tune up känner igen dom flesta program och ger bra råd.. Passa på att optimera datorn i övrigt också.. Programmet kan du lita på.

Kör gärna en repa med gratisprogrammet Spybot Search & Destroy också.. Hittas på http://www.safer-networking.org/sv/index.html Gratis och bra och på svenska.. Du Verkar ha mycket bröte i din dator..

Eller så tar du och gör en uppfräschande ominstallation av rubbet med formatering och allt.. 🙂

Lycka till!

Ja just ja.. Uppstartstid.. Min 2 år gammla XP brurk startar upp på 47 sekunder med antivirus antispyware och brandvägg och allt.. Det gånger den vill uppdatera virusdefinition så kan det ta ytterligare 40~60 sekunder beroende på hur stor uppdateringen är...

Redigerat av hegobald
musik (oregistrerad)
Postat

Tack. Jag har kollat. Jag har 90 grejer vid uppstart.

musik (oregistrerad)
Postat

Nu kommer jag inte ihåg var jag läste hur man skulle göra för att kolla det, men jag gick in på Kontrollpanelen, Administrationsverktyg och klickade och hittade då att 90 prylar aktiverades vid uppstart.

Det är dock svårt att veta vad man ska ta bort... och kan man få tillbaka vadsomhelst?

😉

Postat
Startmenyn - Run (eller "Kör") - "msconfig" - Services (göm Microsoft) & Startup = RENSA...

Så länge du gömmer Microsoft, så kan du klicka av allt. Sen kan det hända att du behöver någon process för att något program skall fungera (men inte musikprogram) eller t ex drivrutin till ljudkort, Syncrosoft (USB-nyckelskydd) etc.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.