herwhisper Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 Har ett gammalt intro som jag gjorde för ett halvår sedan. Skulle egentligen va till våran demo platta. Men så blev det aldrig. Så jag hade tänkt att göra en egen liten grej där detta skulle va introt till det hela. Men eftersom det är inspelat på superkassa grejor, så hade jag tänkt att spela om introt igen eftersom jag har lite bättre grejor nu. Men nu kommer vi till den stora frågan. Duger detta som ett intro, det ska va till en metal skiva. Det ska va ett fristående intro, alltså inte sitta ihop med någon låt. Typ spår ett! Kom med komentarer! Här är länken: Your browser does not support the HTML5 audio tag
Ken Kängström Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 Om det är power metal eller liknande så passar det perfekt tycker jag. Du har byggt upp en skön stämmning. Gitarren borde stressa av lite tycker jag. Harmonin försvinner lite när den börjar stressspela.
P3t3r Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 Jag gillar gitarren, bra spelad. Kanske akustiska gitarren skulle komma in tidigare och ett inte så abrupt slut skulle passa bättre.
tordA Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 sorry jag är sen (med allt... jag mäjlar dig snart, Chris har kommit hem från Thailand precis.) kort och gott: JA mäktigt ! stressig gura eller inte, men slingan kunde kanske börja lugnt med svepande toner för att bli mer intensiv mot slutet, och avsluta med ett PANG, på klassiskt manér. 1.30 till 2 min. helt ok som atmosfärskapande intro.
freddie Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 Visst låter det powermetal lång väg. Inte konstigt jag gillar det 😉 Men angående leadguran... den är nog lite i stressigaste laget. Jag skulle vilja säjja att den "jagar" lite för mycket gentemot kompet. Kontrasten blir lixåm lite för stor...eller nåt..jaja...
robertus Postat 8 oktober 2004 Postat 8 oktober 2004 Plocka bort gitarren så kommer det att fungera både som intro OCH outtro 🙂 Håller med alla de andra; skapar en skön atmosfär
Kill All Autotuner Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Nja.....personligen får jag Disney-vibbar av änglakörer (gosskör ?) . Men om du byter ut alla röster som är i förpuberteten till strama tenorer ,rysk manskör eller t.o.m. nån gregoriansk liten körslinga , då kan jag nog köpa det - kanske.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.