Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag letar efter musikprogram för att skapa ljudmattor för bildspel och annan grafik. Har för mig att jag en gång i tiden läst om program där man kan ställa tempo och musiktyp, för att sen slumpa fram låtar. Vad jag minns så var väl kritiken inte lysande men jag är ändå intresserad av att testa. Är tacksam för tips.

/Jimmy

Annons
Postat
Hej! Jag letar efter musikprogram för att skapa ljudmattor för bildspel och annan grafik. Har för mig att jag en gång i tiden läst om program där man kan ställa tempo och musiktyp, för att sen slumpa fram låtar. Vad jag minns så var väl kritiken inte lysande men jag är ändå intresserad av att testa. Är tacksam för tips.

/Jimmy

Annars finns det en massa kunnigt folk här på forumet som säkert skulle ställa upp på ett samarbete annars 😉

Postat

Hej! Ja, vi jobbar oftast med ljudstudios eller förlagsmusik. Min tanke med "automatiserad musikproduktion" är att smidigt lägga in väldigt långa stycken under sån grafik som står o loopar eller i passager i film där det är långa dialoger osv. Alltså mest som utfyllnad för att inte få tomma dippar i flödet (ljudmässigt). I övrigt så går vi traditionellt hantverk som studios eller förlag.

Jag köpte Cinescore, kostade runt 1500 kr. Än så länge så känns det som om det skulle kunna fungera. Tyvärr så måste man vänta på att få fler themes, dom levereras på fysisk dvd. Jag testar och återkommer med feedback för den som är intresserad.

Regards / Jimmy

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.