Jump to content
Annons

Les Paul Standard Faded, pris beggad?

jontemyra

Recommended Posts

Jag har kollat på en begagnad Les Paul Standard Faded, en 05:a, på Blocket. Vet inte riktigt om den är värd det säljaren vill ha för den?

Den är i princip oanvänd, lite små, små, repor på baksidan och så. Sånt som inte går att undvika. Annars helt ok, känns skön och låter bra.

Jag kan ju få en helt ny 02:a för 19 995:- på Musikbörsen. Vad tycker ni att jag bör ge för den begagnade?

//Johan

Dela på andra sajter

Annons
Jag har kollat på en begagnad Les Paul Standard Faded, en 05:a, på Blocket. Vet inte riktigt om den är värd det säljaren vill ha för den?

Den är i princip oanvänd, lite små, små, repor på baksidan och så. Sånt som inte går att undvika. Annars helt ok, känns skön och låter bra.

Jag kan ju få en helt ny 02:a för 19 995:- på Musikbörsen. Vad tycker ni att jag bör ge för den begagnade?

//Johan

12k kr låter som ett vettigt pris, och fattas det en sträng kan du säkert pruta lite.. :rolleyes:

- http://www.blocket.se/vi/14912626.htm?ca=14_s

den har trots allt nästan 6år på nacken, så priset har ju sjunkit en del.

går han inte lägre än 14 så kan du lika gärna kolla runt lite till istället!

Dela på andra sajter

//Johan

12k kr låter som ett vettigt pris, och fattas det en sträng kan du säkert pruta lite.. 😉

Du får ju en helt ny Standard för 19.995:- på 4sound som inte är Faded så jag skulle ge max 11-12 tusen för den

Dela på andra sajter

//Johan

12k kr låter som ett vettigt pris, och fattas det en sträng kan du säkert pruta lite.. 🙂

Du får ju en helt ny Standard för 19.995:- på 4sound som inte är Faded så jag skulle ge max 11-12 tusen för den

det var ju typ det jag skrev. 😉

Dela på andra sajter

Vet inte om 4sound fortfarande har kampanj men en ny kostade för ett tag sen 14 000. så om den är felfri, repfri och intonerar ok med rak hals och allt skulle jag betala 10-11000 för den. lite smårepor här och var kan nog sänka priset till 10 000.

mvh

edit: hoppas du är medveten om att faded=tapet finnish, inte hela sanningen men nästan...

Redigerat av funky monk
Dela på andra sajter

Vet inte om 4sound fortfarande har kampanj men en ny kostade för ett tag sen 14 000. så om den är felfri, repfri och intonerar ok med rak hals och allt skulle jag betala 10-11000 för den. lite smårepor här och var kan nog sänka priset till 10 000.

mvh

edit: hoppas du är medveten om att faded=tapet finnish, inte hela sanningen men nästan...

Nja dom kostar 19995:- där nu tror jag. Vad menar du med att det är tapet finish? Bara påklistrad eller?

Mvh Johan

Redigerat av jontemyra
Dela på andra sajter

Tack för hjälpsamma svar allihopa. Det blir nog inte den gitarren, inte till priset han ville ha i alla fall. Men då infinner sig ju nästa fråga,

Vad tycker ni man bör betala för en LP standard från 05 som inte är faded? Liknade, nya LP standards, ligger ju ute för allt mellan 11.000 - 22.000.

Vad skulle ni säga är bra pris där?

//Johan

Dela på andra sajter

ja, med tapet menar jag faktiskt närmast påklistrat papp som du har gått lös på med ett suddgummi. Inget vackert.

Köpte själv en nästan oanvänd och då ett år gammal standard för 14 000. Fick pruta ner den från 17 000 dock. Om vi snackar nyskick tycker jag att allt under 16 000 är utmärkt. Om du står ut med lite repor och annat som inte påverkar ljudet kan du nog få ner priset till 13 000. Billigare än så har jag svårt att tänka mig att man hittar, men man vet ju aldrig...

mvh

Dela på andra sajter

Nä jag går inte gärna över 14.000. Känns som att bara man håller ögonen öppna så dyker det upp rätt gitarr till rätt pris en vacker dag. Frågan är bara hur länge jag orkar vänta 🙂

Det är klart, kommer rätt gitarr, med rätt färg, som känns bra och låter fräckt, då kan den gärna kosta lite mer.

Btw, hysteriskt kul det där med "fattas en sträng" faktiskt som IDF länkade till. Undrar om det var därför han sålde den?

//Johan

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.