Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har även en annan fråga.

Eftersom vi kör system link åt ett håll kan man säga så vill vi använda det som är bäst på slavdatorn.

Vi testade sx3 på den oxå och upptäckte att RoomWorks sög otroligt mycket cpu. Skulle sedan testa Roomworks på Cubase LE och V-stack. Ingen av dem hittar den, men när jag listar plugins så kommer den fram där i listan.

Någon som har någon idé om detta eller är det bara till att leta andra reverb?

Varför suger sx3 så mycket mer processor än vad LE och V-stack gör? Visst det är ett större progg, men den toppade 80-90% så pass att jag fick cracklings i ljudet.

I LE och V-stack låg den på cirka 10%.

Till saken hör oxå att vi körde detta med vst pluggen Battery2 som jag la reverb på virvel och toms.

/Micke

Annons
Postat

Har du kollat så att roomworks är i rätt mapp, vilket den iofs borde hamna när du installerade cubase. Antingen: C:\Program\Steinberg\Vstplugins eller i C:\Program\Steinberg\Cubase LE\Vstplugins byt eventuellt mapp och starta om cubase. Hoppas det hjälper

Postat

Ja jag kollade det är i rätt. Jag flyttade hela Reverb mappen till V-stack mappen vstplugins och då får jag upp Reverb A och Reverb B ,men inte RoomWorks.

Är det något VST3 strul här kanske??

/Micke

Har du kollat så att roomworks är i rätt mapp, vilket den iofs borde hamna när du installerade cubase. Antingen: C:\Program\Steinberg\Vstplugins eller i C:\Program\Steinberg\Cubase LE\Vstplugins byt eventuellt mapp och starta om cubase. Hoppas det hjälper

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.