Jump to content
Annons

Betyg?  

12 röster

1. 1. Betyg?

• 5
      3
    • 4
      2
    • 3
      6
    • 2
      0
    • 1
      0

Recommended Posts

Postat

Hejsan. Satt och knåpade lite igårkväll innan läggdags.

Fick ihop denna skiss. Vet inte om jag har råkat planka nån snutt? Lätt hänt ibland. Om ni märker det så plockar jag bort låten omedelbart.

All kritik är välkommen.

MVH//Kenny

Artist: Kenny Kängström

Titel: Celtic2 ???

År: 2004

Längd: 0:48

Låtlänk:

Annons
Postat

ja... jag tyckte det var grymt, lite syntigt, men det kanske bara är för att du gör den som demo...med riktiga instrument hade detta varit häftigt.

Postat

Svårt att hitta nåt att säga. Jättebra ljud, fin melodi helt ok arrat (ta fram lite mer komplexa harmisar med cellosarna så blir det mer intressant)

En sak som jag stör mig på är att det känns en aningens stressat allting. I orkestral musik som denna bör man vänta ut tonerna lite mer. Mer häng på ettorna och dra ut fraserna lite mer. Har du kvantiserat? Dödsförbud på sån här musik tycker jag...

Postat

Jo jag vet. Är inte så van att göra sån här musik. Ett utav mina första försök men jag är lite nöjd ändå. Det är ju knepigt i början. Ska försöka forma om den lite som du säger och se vad som händer.

Tack för kritiken =)

MVH//Kenny

Postat

Snyggt. Jag tycker inte det stör att det är syntigt. Bastrummorna är lite väl maffiga för mitt system. Kanske kan du tona ner basen lite på dem.

Temat är helt okej. känns som ett intro innan sköra flöjter följer 😱

Postat

man tackar och bockar =). Har inte såå bra högtalare här. Ett surroundsystem med subwoofer som jag inte gillar. Skitsvårt att hålla pli på basen i dessa. Ska göra ett gott försök att få struktur på det hela.

Man tackar =)

Postat

Det är ju inget fel på det här! Bara att fortsätta att jobba vidare så kan det bli jättebra!

Bättre ljud kanske skulle önskas men det är ju inte det viktigaste än så länge...

Postat

Det låter som du använt Reason! Coolt, och samtidigt intressant eftersom jag själv skapar bland annat klassisk musik i Reason. Jag håller med VacUm om att det låter lite stressat, jag vet dock inte om detta är nåt parti som ligger mitt i låten eller ej, men som början på en klassisk låt så är det lite hastigt. Försök att panna instrumenten som en riktig orkester är utplacerad, cellos, och dubbelbas till höger och fioler till vänster. Jag gillar melodierna, och trummorna är väldigt bra. Jobba på, du är på god väg. Om du använder Reason till att skapa klassisk musik, så kan du lyssna på några låtar som jag gjort på reasonstation här.

Dreamland Project (oregistrerad)
Postat

Pampigt! Ser ett panorama över skottska heder som slutar med en inzoomning av någon forntida kung som blickar ut över sitt kungarike.

Yapp, det här gillar jag, helt i min stil. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.