theFox Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 Komponerar väll mest.. orkestrerat, jazz-inspierade alster, ambient/experimental, metal (metalcore-ish),
Memphis Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 (redigerat) Bump! Så ja. Fyll i era preferenser nu. 🥰 Oj, du gör en bump efter 4år. Tycker alternativen sög, jag röstar för en ny gallup med bättre alternativ, skulle vara intressant 🙂 Och att man kunde pricka i flera. Mvh Memphis Det är kul att göra historiska bumpar! Håller med om alernativen. Du får gärna göra en ny som bättre motsvarar demopostningarna! Jovars, visst kan jag göra en ny. 🙂 Frågor då: 1. Hur gör man en gallup? 2. I vilken avdelning skall den ligga? 3. Vilka kategorier skall vi ha? Mitt förslag: Rock Hårdrock Metal Punk Progg Hardcore Grindcore Techno Trance Ambient/Dub House DnB Pop Hip-Hop RnB Reggae Schlager Blues Jazz Country Gospel Dansband Folkmusik Världsmusik Klassisk/Orkester Visor Annat Detta tycker jag är mycket bättre än de nuvarande iaf. Kanske har glömt något. Fyll gärna på eller kommentera något. Eller tycker någon att vi ska ha mycket färre? Tex. de kategorierna som finns i låtkritikavdelningen? Eller kanske bara?: -Hårt -Mjukt 🥰 Mvh Memphis Redigerat 2 augusti 2008 av Memphis
Shed Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 Jag skriver och spelar mestadels metal, mestadels melodisk á la "göteborg" Men hinner även med en lite singersongwritergrejer då och då... Jag svarade Rock/Pop men kanske inte stämmer in helt När det gäller inspelningsjobb så är det än så länge två black/dödsmetal band, i dagarna börjar vi med ett nytt jobb med ett deathmetalband. Genom skolan har jag gjort inspelningar av pop och jazz-liknande grejer, vilket kan vara riktigt skoj då det är lite mindre jobb än metal (enligt mina erfarenheter)
friend (oregistrerad) Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 Min music hamnar nog i flera olika stillådor. Irländskt i botten, fast på samma sätt som Rory Gallaher, U2 och Van Morrison. Själva musiken har en lutning mot rock och folkrock, blues, soul, pop och world. Lite som The Beatles, som inte heller kunde bestämma vilken schanger de skrev. 🥰🙂 Jag har fått kommentarer som: -You like John Denver, don't you. - Is Donovan one of your favourites? The Irish Bob Dylan meets The Eagles, Lyssnar du mycket på Beatles? Och den roligaste från en Natt Redaktör, som tidigare jobbade som musikskribent: -Den här låten låter som.... Det låter som... som... Fan, det låter inte som någon annan. Folk känner igen sig i musiken, uppenbarligen, men det låter tydligen väldigt eget. Det är jag nöjd med. 🥰
friend (oregistrerad) Postat 2 augusti 2008 Postat 2 augusti 2008 (redigerat) Oj, du gör en bump efter 4år. ......... Tycker alternativen sög, jag röstar för en ny gallup med bättre alternativ, skulle vara intressant 🙂 Och att man kunde pricka i flera. ....... Det är kul att göra historiska bumpar! Håller med om alernativen. Du får gärna göra en ny som bättre motsvarar demopostningarna! ....................................... Jovars, visst kan jag göra en ny. 🙂 Äh, give yer man some slack. 🙂🥰 På MacWorlds forum har vi en "lek" som vi kallar "att Ronna" en tråd. Det började med att Ronny, en forum veteran, dumpade en gammal tråd och ingen såg det förren efter ett bra tag. Ganska kul om det gör snittsigt och OK om tråden fortfarande är relevant. Denna tråd bump är helt i Ronningens sanna anda. 🥰 Redigerat 2 augusti 2008 av friend
theFox Postat 4 augusti 2008 Postat 4 augusti 2008 Bump! Så ja. Fyll i era preferenser nu. 🙂 Oj, du gör en bump efter 4år. 🙂 Tycker alternativen sög, jag röstar för en ny gallup med bättre alternativ, skulle vara intressant 🙂 Och att man kunde pricka i flera. Mvh Memphis Det är kul att göra historiska bumpar! Håller med om alernativen. Du får gärna göra en ny som bättre motsvarar demopostningarna! Jovars, visst kan jag göra en ny. 🙂 Frågor då: 1. Hur gör man en gallup? 2. I vilken avdelning skall den ligga? 3. Vilka kategorier skall vi ha? Mitt förslag: ---------------------------------- Dude tror du borde sammanfatta metalgenrarna på något sätt, du missar exempelvis Metalcore, Industrial Metal, Melodic death metal, Nu-metal etc etc och listan blir lång 🙂 Har dock inget förslag, det är något som ingen lyckats med.
Memphis Postat 4 augusti 2008 Postat 4 augusti 2008 (redigerat) Dude tror du borde sammanfatta metalgenrarna på något sätt, du missar exempelvis Metalcore, Industrial Metal, Melodic death metal, Nu-metal etc etc och listan blir lång 🙂Har dock inget förslag, det är något som ingen lyckats med. Jag vet mycket väl att det finns många slags metal-genres så jag tänkte det kunde vara enklast att bara ha.. Metal..🙂 så att det inte blir för många, det finns ju på samma sätt även flera olika slags jazz-genres, olika slags pop och så vidare men någonstans måste man ju begänsa sig. Men det var bara ett förslag, det var ju iaf bättre än den nuvarande som trådskapren gjorde, tycker jag.. 🙂 /M Redigerat 4 augusti 2008 av Memphis
YellowStudio Postat 4 augusti 2008 Postat 4 augusti 2008 Jag tycker du skall göra en ny/bättre gallup då många i alla fall minst jag producerar i många olika gengres och då blir det missvisande att fylla i någon, vilket jag inte heller inte har gjort.
Vallhagen Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Rock/hårdrock och lite annat. Åtminstone för stunden:) Jag klickade rock/pop tjing
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.