Jump to content
Annons

Hitmanslim

Recommended Posts

Annons

Du måste routa midisignalen till en VSTi så du får något som kan omvandla midisignalen till audio och sedan exportera kanalens utgång för att då få en Wave-fil. sen kan du importera Wave-filen till ett audiospår i Cubase om det är det du är ute efter.

Alternativt "frysa" den.. ( freeze-funktionen ) det senare innebär att du har en ljudfil som ligger på hårddisken men som inte syns i trackmanagern.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på midisignalen som de fingrar som spelar på en synt.

Om det inte finns nån synt där så spelar det ingen roll hur mycket fingrarna spelar, det låter inget iallafall.

Midisignal är styrinformation som man styr ett instrument med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste routa midisignalen till en VSTi så du får något som kan omvandla midisignalen till audio och sedan exportera kanalens utgång för att då få en Wave-fil. sen kan du importera Wave-filen till ett audiospår i Cubase om det är det du är ute efter.

Alternativt "frysa" den.. ( freeze-funktionen ) det senare innebär att du har en ljudfil som ligger på hårddisken men som inte syns i trackmanagern.

Lycka till

Jag ska inte bli en viktig pelle men man omvandlar ingen midi signal till audio, midisignalerna skickas bara till ( i det här fallet) VSTi:n som säger vad VSTi:n ska göra.

Redigerat av apmannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på midisignalen som de fingrar som spelar på en synt.

Om det inte finns nån synt där så spelar det ingen roll hur mycket fingrarna spelar, det låter inget iallafall.

Det var ta mig tusan den bästa beskrivning jag hört. Den stjäl jag omedelbart! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...