Danny Cort (oregistrerad) Postat 7 oktober 2004 Dela Postat 7 oktober 2004 (redigerat) LÅTNAMN:10 år i Malmö ARTIST/GRUPP:Edhen/PZ GENRE: Gayhouse KOMPOSITÖR:Edhen/PZ PRODUCENT:Edhen/PZ INSPELNINGSÅR:2004 FORMAT:mp3 STATUS:Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Tjena! Gjorde denna tillsammans med min polare Edhen som officiell låt till gayfestivalen i Malmö. Har gästat Edhen på ett gäng låtar under psuedonymen "PZ" dom senaste åren, trots att jag bara gillar tjejer. Dansa! Redigerat 7 oktober 2004 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 7 oktober 2004 Dela Postat 7 oktober 2004 Jävligt skön låt. Väldig vänlig för örat. Det enda jag kan klaga på är att sången eller talet i vissa partier smälter ihop med musiken för mycket, hör inte vad som sägs eller sjungs. MVH//Kenny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 7 oktober 2004 Dela Postat 7 oktober 2004 Hur bra som helst. Har haft refrängen i huvudet i flera veckor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 7 oktober 2004 Dela Postat 7 oktober 2004 Inte riktigt min kanelbulle men låten är jävligt skön. Rinner rätt in i den irriterande loopmaskinen som sitter i huvudet och som ibland hakar på en låt som går runt hela dagen. Kanon! 😏 /® Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Print Postat 7 oktober 2004 Dela Postat 7 oktober 2004 Det låter ju som en 08 som sjunger… va fan!? Rappa på skånska! Vi måste hålla den röd/gula fanan högt! Dessutom suger Lilla torg! (hörde förvisso "vången", tack för det.) Skön låt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 7 oktober 2004 Dela Postat 7 oktober 2004 grymt bra 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 7 oktober 2004 Dela Postat 7 oktober 2004 Sången lite lågt mixad men annars hur bra som helst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 7 oktober 2004 Dela Postat 7 oktober 2004 Definitivt. Otroligt bra. Skön text och proffsigt ljud och en bra produktion. Är inte någon fan av sådant pump, men det är ju rätt till låten. Låter lite "Get into the Groove" En klar Hit. //Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karl Postat 7 oktober 2004 Dela Postat 7 oktober 2004 (redigerat) Om jag vore dansant skulle jag dansa, helt klart. I mina öron en vrålproffsig prod. bra låt även om jag sällan lyssnar i denna genre. vad börjar man med när man gör en sån här låt? Beatet eller? Harmisarna ? eller nå't groove ? Klart impad..... karl 🙂 Redigerat 7 oktober 2004 av karl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 7 oktober 2004 Dela Postat 7 oktober 2004 Print: Du tycker inte om Lilla Torg bara för att du inte kommer in på Plysh eller Cl&Gr, själv jobbar jag på torget & har bara gott att säga om det. & jag är mycket riktigt 08, Edhen som sjunger lead är norrlänning så det är en liten travesti på temat. Håll dig till spettekaka, Edvard Persson & sur-Mascot du. Just det, jag bor på Möllan. Karl: Kul att du gillar grejen, vi börjar oftast med ett beat & grundharmer. Melodin nynnar jag när grunden är lagd. Ni andra: Tack för alla fina komplimanger! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Nu funkar länken igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 (redigerat) Nej du, detta höll tyvärr inte... Låter som en blandning av Rob n Raz och Just D. Redigerat 8 oktober 2004 av dbd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Nej du, detta höll tyvärr inte... Låter som en blandning av Rob n Raz och Just D. Yees alltså! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Print Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Print: Du tycker inte om Lilla Torg bara för att du inte kommer in på Plysh eller Cl&Gr, själv jobbar jag på torget & har bara gott att säga om det. & jag är mycket riktigt 08, Edhen som sjunger lead är norrlänning så det är en liten travesti på temat. Håll dig till spettekaka, Edvard Persson & sur-Mascot du. Just det, jag bor på Möllan. Oj då. Jag menade inget illa. Var lite ironisk bara. Ta det lugnt och slappna ev en smula. Sen huruvida jag kommer in på krogar eller inte, så är det inget problem. Har besökt de flesta… Jag gillade låten, men tyckte kanske att det hade varit kul med en skåning som rappar... nu när den handlar om Malmö och allt. That´s it! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Sången lite lågt mixad men annars hur bra som helst! Instämmer! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 (redigerat) Faan det är ju riktigt Disco.. Lysande "jag är den rappande Peter Jöback" 😉 Något händer med nivåerna på syntljudet vid 1.44 (man måste ju gnälla lite om man kan) 😄 Redigerat 8 oktober 2004 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Vill ju inte salta på ditt redan gigantiska ego för mycket 😉 men det här var som väntat bra. Riktigt skön refräng. Rappen kunde dock varit lite tydligare, texten hörs lite dåligt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Vill ju inte salta på ditt redan gigantiska ego för mycket 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 9 oktober 2004 Dela Postat 9 oktober 2004 Vill ju inte salta på ditt redan gigantiska ego för mycket Det är o andra sidan det enda jag har, Hackis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 9 oktober 2004 Dela Postat 9 oktober 2004 Oj då. Jag menade inget illa. Var lite ironisk bara. Jag med. Jag kommer inte heller in på Plysch. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 9 oktober 2004 Dela Postat 9 oktober 2004 Jupp, sången alldeles för låg och dåligt klipp i kaggen. I övrigt jäkligt proffsigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 10 oktober 2004 Dela Postat 10 oktober 2004 Nej du, detta höll tyvärr inte... Låter som en blandning av Rob n Raz och Just D. Och det är ju inte fy skam!! Jag gillar! Genialisk refräng, ett tuggummi..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 10 oktober 2004 Dela Postat 10 oktober 2004 Visst låter det bra, rent, snyggts osv... Men jag kan inte säga att det faller mig i smaken helt. Sången är fin, trummorna är groovy, pianot svänger på bra. Men varför ska man ha Rap i house låtar?! 😮 Aja, det är ju en smaksak och min smak är inte som din när det gäller detta antagligen. Men en härlig popdänga är det i alla fall 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 10 oktober 2004 Dela Postat 10 oktober 2004 Men varför ska man ha Rap i house låtar?! 😉 Ja. Dom har ju house i raplåtar nuförtiden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 10 oktober 2004 Dela Postat 10 oktober 2004 ^ 😄 OMG! WHY!!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 (redigerat) Nej du, detta höll tyvärr inte... Låter som en blandning av Rob n Raz och Just D. Yees alltså! Fan Danny nu har jag också börjat gilla den. Den är helt enkelt så sanslöst bögig att det är omöjligt att inte tycka om den om man gillar house. Redigerat 13 oktober 2004 av dbd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Låter snyggt och proffsigt, men inte riktigt min kopp te... Instämmer med övriga om att sången är lite väl låg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 ^ 😄 OMG! WHY!!! 😱 Ungefär min tanke när jag såg att du har en bild på dig själv som avatar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Nej du, detta höll tyvärr inte... Låter som en blandning av Rob n Raz och Just D. Yees alltså! Fan Danny nu har jag också börjat gilla den. Den är helt enkelt så sanslöst bögig att det är omöjligt att inte tycka om den om man gillar house. Det är det finaste jag har hört sen jag konfirmerade mig. Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
divstah Postat 15 oktober 2004 Dela Postat 15 oktober 2004 teh gayness! lite väl. fjollig för min smak, för mkt fjollpophouse mao.. dock toknice mixat och mastrat, skulle förmodligen ha en annan kick dock. och mer reverb.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.