Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

En sak som jag tycker är rätt så irreterande är när trådar beskriver en sak i rubriken och sedan bara fortsätter på det i inlägget.

Ska inte titeln vara en kort sammanfattning av innehållet som ska locka till intresse och inte en början på inlägget?

I alla fall jag läser titeln innan jag går in i tråden. Sen börjar jag läsa inlägget direkt utan att kolla på titeln igen. Då blir det lätt så att jag inte förstår direkt vad den som startat tråden menar. Och då är det lätt att jag bara lämnar tråden och trådskaparen kanske inte får den hjälp han/hon vill ha.

Är det fler än jag som retar mig på det här eller är jag ensam?

Här är ett exempel på en sådan tråd: https://www.studio.se/index.php?showtopic=47981

Redigerat av Daniel H
Annons
Postat

Angående rubriker så är reglerna glasklara. De står i Forumregel 5:

5. Sätt tydliga rubriker.

När du startar en ny tråd, ge den en lättförståelig och tydlig rubrik som beskriver innehållet på ett konkret sätt. Använd också rätt avdelning för tråden. Med tydlig rubrik ökar du chansen att fler läser tråden och kan därmed få både fler och bättre svar!

Exempel på dåliga rubriker: "Jag har en fråga", "Varför fungerar det inte?" och "Ljudkort".

Exempel på bra rubriker: "Hur fungerar komprimering?", "Problem med Firewire 410 och XP" och "Ljudkort som lämpar sig för truminspelning?".

Lästips:

Så får du bra respons på dina frågor

Och som min signatur säger, strider något inlägg mot forumreglerna så är det bara att klicka på knappen Anmäl - så slipper folk störa sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.