jagedum Postat 28 januari 2008 Postat 28 januari 2008 tjipp.. Upptäckte först efter att jag inskaffat ett andra motu 896 interface idag att det inte går (har tydligen aldrig gått i os x) att länka ihop dem och köra båda i Logic samtidigt utan man måste välja det ena eller det andra. Någon som vet något sätt att komma runt det, eller kommer det nånsin komma nån sorts uppdatering till Logic som stödjer detta? det fungerade ju trots allt i os9, och det fungerar i andra program.. känns bara lite surt om det inte funkar hehe.. nån som vill köpa ett motu896 isf? 🙂 /A
Emil Postat 28 januari 2008 Postat 28 januari 2008 (redigerat) Har du testat att slå samman dem i ljud-/midi-inställningar? Ligger i mappen verktygsprogram om jag minns rätt. Redigerat 28 januari 2008 av Emil
chrisB Postat 28 januari 2008 Postat 28 januari 2008 du kan ha den ena kopplad till macen som master, den andra som slav via adat sladdar. på så sätt kan du utnytja alla ingångar
jagedum Postat 28 januari 2008 Trådstartare Postat 28 januari 2008 Har du testat att slå samman dem i ljud-/midi-inställningar? Ligger i mappen verktygsprogram om jag minns rätt. tacktack.. hm.. inne å spanar där nu, men hur menar du med slå ihop? De finns en skrollist och där kan man också bara välja mellan det ena och det andra, och där finns ej heller några inställningar att ändra på vad jag kan se.. 😄
Emil Postat 28 januari 2008 Postat 28 januari 2008 Har du testat att slå samman dem i ljud-/midi-inställningar? Ligger i mappen verktygsprogram om jag minns rätt. tacktack.. hm.. inne å spanar där nu, men hur menar du med slå ihop? De finns en skrollist och där kan man också bara välja mellan det ena och det andra, och där finns ej heller några inställningar att ändra på vad jag kan se.. 😄 Man kan slå ihop två ljudkort till ett i OSX i ljud-/midi-inställningar. Här är en guide från Apple: länk
elmer (oregistrerad) Postat 28 januari 2008 Postat 28 januari 2008 Man kan slå ihop två ljudkort till ett i OSX i ljud-/midi-inställningar. Här är en guide från Apple: länk Tack den länken var värdeful för mig! elmer
jagedum Postat 28 januari 2008 Trådstartare Postat 28 januari 2008 oo det funkade för mig! 🤪 kalas, tackar och bockar för hjälpen
Exil Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Är det inte bara att gå in i Logic och välja sammanslagen enhet inne i Logic? Så gjorde iaf jag när jag spelade in just med 2 Motu 896 kort på en MacBook Pro i helgen. Funkade utmärkt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.