Myrli Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 (redigerat) Okej här kommer det två låtar, den första är en seriös satsning. Skulle vilja ha lite åsikter om mixningen och kanske om annat som ni tycker ska ändras... Har inte lagt på sång/rap än men det är tänkt att vara en hiphop låt med både sång och rap. Den andra låten är en ploj låt som jag och en kompis skrev för många år sen, vi ville skriva om en situation som kan uppstå när man ska ut och åka bil och man har druckit för mycket kaffe och av någon okänd anledning fått i sig i sig laxerande medel. Enjoy! LÅTNAMN: Inget än så länge ARTIST/GRUPP:Jag GENRE: hiphop reagge ska LÅTLÄNGD: 3,45 min KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Jag EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT:mp3 STORLEK: 3,43 mb STATUS: Skiss på en låt. Saknar sång. LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag LÅTNAMN: Diarré ARTIST/GRUPP:Jag GENRE: Ploj punk rock eller nåt LÅTLÄNGD: 1,52 min KOMPOSITÖR: Jag och Magnus Törnblom PRODUCENT: Jag EV. MEDVERKANDE: Samir Jansson | Magnus Törnblom INSPELNINGSÅR: 2000 FORMAT:mp3 STORLEK: 1,71 mb STATUS: Färdig demo från 2000 LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 7 oktober 2004 av Myrli
robertus Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 Den seriösa: Intressant pianokomp. Bygg vidare på ditt tema. Blåset osynkat första gången det kommer in. Frågan är om du ska ha någon text på den. Kanske vräka på med några elgitarrer istället?
robertus Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 Den oseriösa Trummorna inte så bra (Ingen tyngd). Texten e kul 😉 Sången e inte helt ren. Gitarrerna skulle fram mer i bilden
Myrli Postat 7 oktober 2004 Trådstartare Postat 7 oktober 2004 ok.. den oseriösa är egentligen helt sjuk, men ganska kul.. Men på den seriösa så har jag medvetet spelat in blåset otajt för att jag tyckte att det blev en skum men ganska skön effekt, och det låter inte så mycket midi qvant.... Men jag kan ha fel, ska testa med en mera tajtversion.. Gitarrer... har jag faktiskt inte tänkt på, ska testa lite.. //AEM
Myrli Postat 7 oktober 2004 Trådstartare Postat 7 oktober 2004 Ska jag lägga på gitarr? El eller akustiskt?....
robertus Postat 8 oktober 2004 Postat 8 oktober 2004 Kan nog funka med både el och aukustiskt. Varför inte göra en med plock på aukuskiskt och en med tung Tony Iommi/John Norum gitarr? 🙂
karl Postat 8 oktober 2004 Postat 8 oktober 2004 Jag har bara lyssnat på den första som har en "ingen bra virvel" och trumljudet låter luddigt, däremot sjysst gitarr som levererar täta mackor bra bra men... jag är väldigt allergisk mot digitalpiano i synnerhet när melodin i början ligger så pass naken då funkar det inte, prova nå't sjysstare gärna en riktig flygel( det står väl en flygel i varje kyrka) Annars en helt Ok låt 😄 karl 😉
robc Postat 8 oktober 2004 Postat 8 oktober 2004 låt nr1: hej, mixen låter helt ok, vad är det för piano som låter?, gitarr räkorna sitter fin fint............ser fram emot att höra den med lite rap/sång !! robc
Myrli Postat 9 oktober 2004 Trådstartare Postat 9 oktober 2004 (redigerat) Jo jag är väldigt nöjd med gitarren.... Pianot är ett grandpiano från hypersonic... Har tyvärr inget bättre för tillfället. Vadå att trummorna låter luddigt? Vad betyder det? //AEM Redigerat 9 oktober 2004 av Myrli
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.