Kanyl (oregistrerad) Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 (redigerat) Satt å pilla i Reason och ville överföra de till pro tools. gjorde allt man skulle men sen när jag skulle överföra de då blev spåret helt tomt! testade olika varianter de slutade med att jag kunde överföra audio ljudet in i pro tools men de var helt tyst vid själva överföringen...ska de va så eller kan man höra ljudet vid själva inspelningen? det som ska överföras???såfall,hur? Redigerat 27 januari 2008 av Kanyl
drloop (oregistrerad) Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 Ett bra sätt att jobba med Reason och Pro tools är att använda Rewire. Då streamar man Reason in på några kanaler till Pro Tools. Elegant.
Anders F Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 Ett bra sätt att jobba med Reason och Pro tools är att använda Rewire.Då streamar man Reason in på några kanaler till Pro Tools. Elegant. Och om du undrar hur du gör det så finns det kanonbra tutorials på http://www.digidesign.com Där letar du upp dTV och sedan reason rewire eller liknande så finns det film om hur du gör ☺️
Kanyl (oregistrerad) Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 Ett bra sätt att jobba med Reason och Pro tools är att använda Rewire.Då streamar man Reason in på några kanaler till Pro Tools. Elegant. Och om du undrar hur du gör det så finns det kanonbra tutorials på http://www.digidesign.com Där letar du upp dTV och sedan reason rewire eller liknande så finns det film om hur du gör ☺️ Nej,nej...jag andvände mig av Rewire! men det hördes ingenting vid själva överföringen för jag var tvungen att sätta in och out på bus 3 tex... sen satt jag tillbaka de som de ska vara då kunde jag typ mixa och göra de jag skulle...men blev bara så fundersam över att man var tvungen att sitta och glo in i skärmen se audiospåret spelas in men inget ljud i monitorerna..förstår ni nu kanske vad ja menar?
Anders F Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 (redigerat) Ett bra sätt att jobba med Reason och Pro tools är att använda Rewire.Då streamar man Reason in på några kanaler till Pro Tools. Elegant. Och om du undrar hur du gör det så finns det kanonbra tutorials på http://www.digidesign.com Där letar du upp dTV och sedan reason rewire eller liknande så finns det film om hur du gör ☺️ Nej,nej...jag andvände mig av Rewire! men det hördes ingenting vid själva överföringen för jag var tvungen att sätta in och out på bus 3 tex... sen satt jag tillbaka de som de ska vara då kunde jag typ mixa och göra de jag skulle...men blev bara så fundersam över att man var tvungen att sitta och glo in i skärmen se audiospåret spelas in men inget ljud i monitorerna..förstår ni nu kanske vad ja menar? Audiospåret eller audiospåren i PT har du väll output 1-2 på? tror inte jag förstår problemet riktigt, klart du kan höra det du spelar in, oavsett om det är via rewire eller mikrofon. Eller har jag missuppfattat igen? MVH Anders Redigerat 27 januari 2008 av Gizmozis
Kanyl (oregistrerad) Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 Ett bra sätt att jobba med Reason och Pro tools är att använda Rewire.Då streamar man Reason in på några kanaler till Pro Tools. Elegant. Och om du undrar hur du gör det så finns det kanonbra tutorials på http://www.digidesign.com Där letar du upp dTV och sedan reason rewire eller liknande så finns det film om hur du gör ☺️ Nej,nej...jag andvände mig av Rewire! men det hördes ingenting vid själva överföringen för jag var tvungen att sätta in och out på bus 3 tex... sen satt jag tillbaka de som de ska vara då kunde jag typ mixa och göra de jag skulle...men blev bara så fundersam över att man var tvungen att sitta och glo in i skärmen se audiospåret spelas in men inget ljud i monitorerna..förstår ni nu kanske vad ja menar? Audiospåret eller audiospåren i PT har du väll output 1-2 på? tror inte jag förstår problemet riktigt, klart du kan höra det du spelar in, oavsett om det är via rewire eller mikrofon. Eller har jag missuppfattat igen? MVH Anders jag provade att ha out på 1-2 men då fastnade inte ljudet i pro tools det blev inget inspelat...ska kanske tillägga att jag hade redan gjort ljudet i reason ville jobba vidare med de så jag kopplade ihop de två och satt input på kanalen där rewire va..hade out på 1-2 men de blev inget inspelat..jag var tvungen att sätta out på samma bus som in för att de skulle spelas in...så jag andvände mig aldrig av midi eller nåt sånt..spela bara över de så de strömma från reason in till pro tools men hördes inget vid inspelning...shit va dålig jag är att förklara..gjorde samma sak som man gör med sång fast reason är såmgaren då......vet inte måste ha gjort nå fel!
drloop (oregistrerad) Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 Ett bra sätt att jobba med Reason och Pro tools är att använda Rewire.Då streamar man Reason in på några kanaler till Pro Tools. Elegant. Och om du undrar hur du gör det så finns det kanonbra tutorials på http://www.digidesign.com Där letar du upp dTV och sedan reason rewire eller liknande så finns det film om hur du gör ☺️ Nej,nej...jag andvände mig av Rewire! men det hördes ingenting vid själva överföringen för jag var tvungen att sätta in och out på bus 3 tex... sen satt jag tillbaka de som de ska vara då kunde jag typ mixa och göra de jag skulle...men blev bara så fundersam över att man var tvungen att sitta och glo in i skärmen se audiospåret spelas in men inget ljud i monitorerna..förstår ni nu kanske vad ja menar? Audiospåret eller audiospåren i PT har du väll output 1-2 på? tror inte jag förstår problemet riktigt, klart du kan höra det du spelar in, oavsett om det är via rewire eller mikrofon. Eller har jag missuppfattat igen? MVH Anders jag provade att ha out på 1-2 men då fastnade inte ljudet i pro tools det blev inget inspelat...ska kanske tillägga att jag hade redan gjort ljudet i reason ville jobba vidare med de så jag kopplade ihop de två och satt input på kanalen där rewire va..hade out på 1-2 men de blev inget inspelat..jag var tvungen att sätta out på samma bus som in för att de skulle spelas in...så jag andvände mig aldrig av midi eller nåt sånt..spela bara över de så de strömma från reason in till pro tools men hördes inget vid inspelning...shit va dålig jag är att förklara..gjorde samma sak som man gör med sång fast reason är såmgaren då......vet inte måste ha gjort nå fel! Har du kollat tutorialen?
Anders F Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 (redigerat) Du har AUX-spår va som reason skickar in till, sedan tar du en bus som output på dessa AUX spår, no output på AUX-spåren när du ska spela in, denna bus tar du sedan som input på den audiokanal som det skall spelas in på, sedan output 1-2 på audiokanalen. MVH Anders EDIT: om du går förbi reasons mixer och koppöar allt direkt till olika output i reason så kan du spela in allt samtidigt till PT så du inte behöver hålla på med spår för spår. Redigerat 27 januari 2008 av Gizmozis
Kanyl (oregistrerad) Postat 27 januari 2008 Postat 27 januari 2008 Du har AUX-spår va som reason skickar in till, sedan tar du en bus som output på dessa AUX spår, no output på AUX-spåren när du ska spela in, denna bus tar du sedan som input på den audiokanal som det skall spelas in på, sedan output 1-2 på audiokanalen. MVH Anders EDIT: om du går förbi reasons mixer och koppöar allt direkt till olika output i reason så kan du spela in allt samtidigt till PT så du inte behöver hålla på med spår för spår. De löste sig...tack så mycket!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.