Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja alla trummisar.

Jag har tänkt att köpa ett digitalset, men vet inte vilket jag ska köpa? Har hört att Yamaha dt express ska vara bra. ÄR det nån som har några tips om vad man ska köpa. Jag ska ha dom hemma i huset och spela in med på datorn och träna på.Kan man ha en dubbelpedal på dom????

Redigerat av rostjocke
Annons
Postat

Yamaha DTX är nog faktiskt det bästa till priset sett. Visst låter och känns Rolands och D-drums dyrare modeller bättre. Men då får du punga ut med dubbla pengarna. Det är ganska många sjyssta ljud i yamaha´t lite grooves etc. Padsen är väl inte dom skönaste men triggar ok. Om du bor i lägenhet, tänk på att ställa dom på en tjock matta annars kommer grannarna snart.... :rolleyes:

Jag tycker det är ett bra köp! Vad du än gör UNDVIK d-drums nya budget-kit! (kommer ej ihåg namnet men kostar typ 6500:-) Det Triggar svinkasst!!!

lizzydevine (oregistrerad)
Postat

jag äger ett dt express set... funkar skit bra... Stör inte grannarna.. Kopplar du en midi kabel till datorn och lirar in med te.x Protools och använder drumkit from hell som ljud låter det grymt bra vid inspelning...

Kommer snart lägga upp en låt här inspelad under dessa förutsättningar...

Lizzy

Postat
jag äger ett dt express set... funkar skit bra... Stör inte grannarna.. Kopplar du en midi kabel till datorn och lirar in med te.x Protools och använder drumkit from hell som ljud låter det grymt bra vid inspelning...

Kommer snart lägga upp en låt här inspelad under dessa förutsättningar...

Lizzy

Detta vill jag gärna höra!

Använder mig av ProTools, DFHS och Clavia Ddrum med triggers nu, men kör cymbalerna akustiskt.

Har dt express olika slagzoner?

lizzydevine (oregistrerad)
Postat

virveln har 3 olika slagsoner...

ena cymbalen har 2...

Tar ett litet tag att bli van att spela på dom.. men inte så jävla krångligt..

jag tycker dom är grymt bra... Min polare har iofs ett roland för 32000:-

och det är ju bättre.. men på inspelningen hör man inte att det är ett digital set...

Interna ljuden i dt expressen är inte så himla bra faktiskt..

Ska lägga upp en låt snart så får ni höra...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.