rostjocke Postat 6 oktober 2004 Postat 6 oktober 2004 (redigerat) Tja alla trummisar. Jag har tänkt att köpa ett digitalset, men vet inte vilket jag ska köpa? Har hört att Yamaha dt express ska vara bra. ÄR det nån som har några tips om vad man ska köpa. Jag ska ha dom hemma i huset och spela in med på datorn och träna på.Kan man ha en dubbelpedal på dom???? Redigerat 8 oktober 2004 av rostjocke
brojd Postat 6 oktober 2004 Postat 6 oktober 2004 Ingen erfarenhet av Yamaha's digitala set, men både clavia's Ddrum set och de dyrare roland Vdrum seten låter riktigt bra. Clavia Website Roland Website
Benke Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 Yamaha DTX är nog faktiskt det bästa till priset sett. Visst låter och känns Rolands och D-drums dyrare modeller bättre. Men då får du punga ut med dubbla pengarna. Det är ganska många sjyssta ljud i yamaha´t lite grooves etc. Padsen är väl inte dom skönaste men triggar ok. Om du bor i lägenhet, tänk på att ställa dom på en tjock matta annars kommer grannarna snart.... Jag tycker det är ett bra köp! Vad du än gör UNDVIK d-drums nya budget-kit! (kommer ej ihåg namnet men kostar typ 6500:-) Det Triggar svinkasst!!!
lizzydevine (oregistrerad) Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 jag äger ett dt express set... funkar skit bra... Stör inte grannarna.. Kopplar du en midi kabel till datorn och lirar in med te.x Protools och använder drumkit from hell som ljud låter det grymt bra vid inspelning... Kommer snart lägga upp en låt här inspelad under dessa förutsättningar... Lizzy
Mindrunner Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 Man borde ju köpa det billigaste setet om man ändå inte ska använda dom interna ljuden och man kan använda DFH etc...
brojd Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 jag äger ett dt express set... funkar skit bra... Stör inte grannarna.. Kopplar du en midi kabel till datorn och lirar in med te.x Protools och använder drumkit from hell som ljud låter det grymt bra vid inspelning... Kommer snart lägga upp en låt här inspelad under dessa förutsättningar... Lizzy Detta vill jag gärna höra! Använder mig av ProTools, DFHS och Clavia Ddrum med triggers nu, men kör cymbalerna akustiskt. Har dt express olika slagzoner?
lizzydevine (oregistrerad) Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 virveln har 3 olika slagsoner... ena cymbalen har 2... Tar ett litet tag att bli van att spela på dom.. men inte så jävla krångligt.. jag tycker dom är grymt bra... Min polare har iofs ett roland för 32000:- och det är ju bättre.. men på inspelningen hör man inte att det är ett digital set... Interna ljuden i dt expressen är inte så himla bra faktiskt.. Ska lägga upp en låt snart så får ni höra...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.