Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare. skulle vilja få hjälp med vilket ljudkort jag skall välja. Nytt eller begagnat, 8 in kanaler för 2 - 3000kr.. pci + breakout eller liknande. 2st xlr minst. har kollat på Terratec phase 88. men finns ju inte i lager nånstans..

Annons
Postat

*sorry stavning* jo det ar val tyvarr sa... men om jag koper det 10 in kortet ocn kopplar en mixer till allt det..? maste jag enda kopa preamps o skit aven om mixern har det? tack pa forhud!

Postat

EMU 1820

Ljudkort med extern breakoutbox - 2st Mik/Linje/Högimpedans ingångar med valbar 48 V fantommatning, 6 st. balanserade teleingångar, 8 st. balanserade teleutgångar, 4 st. minitele stereo monitor-utgångar (konfigurerbar till full surround - 7.1), Dubbla uppsättningar Midi in/ut, Hörlursutgång med volymkontroll, inbyggt RIAA-steg för att ansluta en skivspelare direkt in i ljudkortet. 24-bit/192 kHz ADAT in/ut (switchbar till S/PDIF), 24-bit/96 kHz koaxial S/PDIF in/ut (switchbar till AES/EBU), FireWire-port. Levereras med fullversion av Cubase VST 5.1!

111dB A/D, 112dB D/A, Win 2000/XP, ASIO 2, WDM

kostar 3395:- då har du ju 8 ingångar. har ett själv och tycker det har funkat bra, fast jag har bara använt 2 in samtidigt.

Postat

Tja igen. har bestämt mig för att köpa ett M-audio delta 10/10 och en PHONIC MM1805X mixer. om ni nu vet hur mixern ser ut.. kan nån berätta om ja kan koppla en fantommatad mick dit så den låter? :rolleyes: eller får ja köpa till en preamp? ha det!

drloop (oregistrerad)
Postat

Hur många kanaler vill du spela in samtidigt med mickar?

Postat

Vill spela in ungefär 8 kanaler samtidigt som max. tele och xlr.. vill ha iaf 2 xlr o resten tele.. eller det spelar väl ingen roll.. men 2 xlr iaf och 6st xlr eller tele.. går det?. svara fort!

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag skulle nog struntat i mixer och köpt preamps istället...

Postat

Har phonic mixerbordet 8 direktut eller subgrupper då ? annars går det väl inte att spela in dom separat samtidigt. satsa hellre på Presonus Firestudio project!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.