Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Funderar på att skaffa någon form av pads för trummskapande, någon som testat och har åsikter om följande, eller förslag på andra som ni tycker är bättre?

med_186016.jpgmed_174873.jpg

med_122168.jpgmed_180920.jpg

M-Audio Triggerfinger (ink. Ezdrummer) kostar 1995.- Korg Padcontrol kostar 2450:- (1995.- på 4sound)

Akai MPD16 kostar 1095:- Akai MPD24 kostar 1995:- (musikbörsens priser)

Redigerat av sixties
Annons
Postat

Har du ingen trumplugg så är ju triggerfinger att rekomendera, då du får shyssta pads+ EZdrummer, vilket många rekomendera, har själv inga pads så jag har inget att säga om dom andra 😆

Postat
Funderar på att skaffa någon form av pads för trummskapande, någon som testat och har åsikter om följande, eller förslag på andra som ni tycker är bättre?

Jag har en Padkontrol och tycker den är mycket bra.

Postat
Funderar på att skaffa någon form av pads för trummskapande

Men sixties, jag som trodde jag hade övertalat dig till att skaffa riktiga trummor 😆😛😆

MVH

Anders

Postat
Funderar på att skaffa någon form av pads för trummskapande

Men sixties, jag som trodde jag hade övertalat dig till att skaffa riktiga trummor 😆😛😆

MVH

Anders

Jag misstänker att detta är billigare och enklare eftersom jag inte är nå vidare på trummor, men jag funderar fortfarande på ett riktigt set, nått litet tyst som inte stör familjen allt för mycket. tex. gigpig eller premier lite kit.

Postat

Hej hej.. jag har också en korg padkontrol och är bra nöjd med den. Jag sparar framför allt mycket tid jämfört med när jag spelade på klaviatur, JAG slipper mycket pill. För att inte tänka på att sitta och peka+klicka in trummorna..

drloop (oregistrerad)
Postat

Som gammal Akai MPC60 användare röstar jag för MPD24, den har en del finesser från MPC60.

Har MPD24 bra pads så verkar den eller Korgen vara de bästa köpen.

Postat

har de några finnesser som kan vara bra att ha? vet att korg paden kan man göra virvlar med på plattan genom att dra med fingret, har de andra nått liknande?

drloop (oregistrerad)
Postat
har de några finnesser som kan vara bra att ha? vet att korg paden kan man göra virvlar med på plattan genom att dra med fingret, har de andra nått liknande?

Huppla MPD32 var den jag menade... har ej kommit ännu.

Men några coola grejer kan den.

http://www.akaipro.com/prodMPD32.php

Killen som demar är inge vidare på att förklara eller dema... men men...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.