Jump to content
Annons

Ezdrummer i Reason

Vodevil8870

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)
Det finns Reason Drum kit som sägs vara bra :rolleyes:

checka propparnas sida 😉

Me like RDK (Reason DrumKit)

Smutt som tusan. Verkligen flexibelt. Jag kan välja vilka trummorna som skall läcka i överhänget eller tex välja bort vivreln osv...

Samma med rumsmickar etc...

Dela på andra sajter

Om du har någon form av plugg-host och dessutom äger Propellerhead Recycle så kan du göra trumloopar som du sedan laddar in i Reason. Det är något jag själv brukar leka lite med ibland, fast jag använder Battery 3 istället för Ezdrummer.

Recycle gör om en kort ljudfil i wav-format så att man kan ändra tempo och ordning på de olika delarna i trum-filen i reason. En varning dock, om du ändrar tempot mycket eller om du ändrar ordning på olika anslag på en loop med mycket rum så kommer det låta ganska underligt. Fast jag tycker personligen om det så, men om man är ute efter ett "äkta" sound så kanske man ska undvika det. 🙂

Hoppas att jag var till hjälp.

Dela på andra sajter

Hm.. jag halkade in på den här sidan: http://www.dancetech.com/aa_dt_new/article...=104&lang=0

Hajade inte riktigt vad det handlade om. Är det bara om rewire mellan Reason och andra program eller handlar det om något sätt att kunna använda VST-pluggar till Reason? 😱

:rolleyes:

Redigerat av Memphis
Dela på andra sajter

Hm.. jag halkade in på den här sidan: http://www.dancetech.com/aa_dt_new/article...=104&lang=0

Hajade inte riktigt vad det handlade om. Är det bara om rewire mellan Reason och andra program eller handlar det om något sätt att kunna använda VST-pluggar till Reason? 😱

:rolleyes:

Det är bara förklarat hur man kopplar samman reason med cubase med rewire så reason blir som en plugg med syntar i cubase ⚠️

vst går inte att ha i reason...

Dela på andra sajter

Hajade inte riktigt vad det handlade om. Är det bara om rewire mellan Reason och andra program eller handlar det om något sätt att kunna använda VST-pluggar till Reason? ⚠️

😱

Det är bara förklarat hur man kopplar samman reason med cubase med rewire så reason blir som en plugg med syntar i cubase 😆

vst går inte att ha i reason...

Hehe, tänkte väl det 😄

Synd att det inte är så, tycker jag. Skulle vara hur bra som helst! :rolleyes: Får hoppas på det i nästa version 😆

Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)

Charmen med Reason är just att det inte går att ha VST-syntar! Man får helt enkelt skruva fram ljuden själv, eller använda presets. Nu när vi har Thor så behövs det inga VST-syntar! 🙂

Det är ju det roligaste som finns! att skruva fram urflippade ljud! 😉

Men vill man så får man köra ReWire. 🙂

Redigerat av Mollin
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.