Jump to content
Annons

vad har pro för ljudmotor?


Kanyl (oregistrerad)

Recommended Posts

Tracktion har 64 bitar. Alltså är det bäst!

Jag körde PT free och det lät skit alltså är det sämst!

Frågan är så irrelevant så att jag tappar hakan.

Den är teoretiskt intressant om man är utvecklare möjligen, men saknar all praktisk betydelse.

Och ni som säger att ni hör skillnad att den eller den DAW låtar plattare än den andra. Lägg av, att köra en stereo wav genom något program om så det är iTunes i din dator kommer inte att ge någon som helst ljudskillnad som du kan märka.

Kan man knappt höra skillnad på en 128k mp3 och en 44.1kHz wav så borde väl ni vuxna människor räkna ut att det är trams att tro man hör skillnad på de olika interna bitarna!!!!

Bullshit, byt ämne och fokusera på sånt som är viktigt!

öhm. levde du 2002-2006, det enda som var lyssningsbart av mp3or då var winamp. Media player, real player och äckelquicktime framkallade gårdagens myspace-ljud. Varför skulle de inte låta lite annorulunda i dag? och den som rättar stavfelet på annorlunda kommer jag på hembesök till. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 93
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Minns dom här diskussionerna från när man var unge med. Tascam bandare låter bättre än fostex bandare, eller var det tvärtom? BASF band låter bättre än Maxell band, eller om det var tvärtom (?) .. etc etc etc etc etc

Personligen lyssnar jag hellre till Count Basies storband, inspelat 1958, än till Britneys årgångs-produktion Cirkus - säkerligen gjord med det senaste av det senaste och låter ganska illa. Å vad beträffar fetma, så har inget digitalt inspelningsprogram en chans mot en vanlig rullbandare. Söker man fetma ska man nog ditcha protools helt, å alla konkurrenter likaså 🙂

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Tracktion har 64 bitar. Alltså är det bäst!

Jag körde PT free och det lät skit alltså är det sämst!

Frågan är så irrelevant så att jag tappar hakan.

Den är teoretiskt intressant om man är utvecklare möjligen, men saknar all praktisk betydelse.

Och ni som säger att ni hör skillnad att den eller den DAW låtar plattare än den andra. Lägg av, att köra en stereo wav genom något program om så det är iTunes i din dator kommer inte att ge någon som helst ljudskillnad som du kan märka.

Kan man knappt höra skillnad på en 128k mp3 och en 44.1kHz wav så borde väl ni vuxna människor räkna ut att det är trams att tro man hör skillnad på de olika interna bitarna!!!!

Bullshit, byt ämne och fokusera på sånt som är viktigt!

öhm. levde du 2002-2006, det enda som var lyssningsbart av mp3or då var winamp. Media player, real player och äckelquicktime framkallade gårdagens myspace-ljud. Varför skulle de inte låta lite annorulunda i dag? och den som rättar stavfelet på annorlunda kommer jag på hembesök till. 🙂

Jag pratar om hur det låter idag med senaste algoritmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...