Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hejhej, jag hittade av en slump en hagström kent bas på tippen för några månader sen och den är väl använd men fungerar utmärkt att spela på så det är inga problem och den ser ändå fräsch ut efter alla år, jag undrar om någon vet vad det är för prisklass på en Hagström Kent Bas från -60 talet nånting? tänkte om man kan rusta upp den något så man kanske kan få en slant för den för jag spelar nämligen gitarr så en bas tilltalar inte mig även om det är en hagström 😄😛 tacksam för svar!

Annons
Postat (redigerat)

Lustigt, jag jobbar på en återvinningsstation och hittade oxå en Kent häromdagen. Läskigt ljusblå, typ baby-blå... det saknas en stämskruv och en mikrofon men den funkar och verkar rätt skön att spela på. Den är ful-cool kan man säga. Letade lite och hittade en omlackerad Kent för 5000:- och ett par i original-skick för ca 12000:-, så nog kan du göra en slant på den om den är i bra skick. Själv har jag inga större förhoppningar eller ambitioner om att hitta original-delar och sälja min, utan tänkte istället bara fräscha till den lite och använda den själv.

Redigerat av JohnJ
Postat
Lustigt, jag jobbar på en återvinningsstation och hittade oxå en Kent häromdagen. Läskigt ljusblå, typ baby-blå... det saknas en stämskruv och en mikrofon men den funkar och verkar rätt skön att spela på. Den är ful-cool kan man säga. Letade lite och hittade en omlackerad Kent för 5000:- och ett par i original-skick för ca 12000:-, så nog kan du göra en slant på den om den är i bra skick. Själv har jag inga större förhoppningar eller ambitioner om att hitta original-delar och sälja min, utan tänkte istället bara fräscha till den lite och använda den själv.

okej fan va trevligt 🙂 men mikrofon går nog att hitta till den, varför slänger folk kentbasar? 😄 ^^

Postat (redigerat)
okej fan va trevligt 🙂 men mikrofon går nog att hitta till den, varför slänger folk kentbasar? 😄 ^^

jo, jag funderar på om man kan prova att sätta i nån vanlig single coil mik, vilken som helst, det ser ut att vara den storleken/formen i alla fall... märkligt att folk kastar instrument och annat... har hittat flera fullt fungerande förstärkare och mirkofoner!

Redigerat av JohnJ

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.