Overkill Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 var var du med dina hyllningar när han var okänd?Kan väl vara svårt att hylla någon man aldrig har hört talas om innan? Om jag hyllar ett band efter deras genombrott så är jag ju inte per definition en kappvändare, förmodligen hade jag ju aldrig hört talas om bandet innan. var inte BH känd innan han fick englandsettan? Jo? Men det var ju inte det du frågade?
Demonproducenten Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 var var du med dina hyllningar när han var okänd?Kan väl vara svårt att hylla någon man aldrig har hört talas om innan? Om jag hyllar ett band efter deras genombrott så är jag ju inte per definition en kappvändare, förmodligen hade jag ju aldrig hört talas om bandet innan. var inte BH känd innan han fick englandsettan? Jo? Men det var ju inte det du frågade? och inte heller dig
Overkill Postat 16 januari 2008 Trådstartare Postat 16 januari 2008 var var du med dina hyllningar när han var okänd?Kan väl vara svårt att hylla någon man aldrig har hört talas om innan? Om jag hyllar ett band efter deras genombrott så är jag ju inte per definition en kappvändare, förmodligen hade jag ju aldrig hört talas om bandet innan. var inte BH känd innan han fick englandsettan? Jo? Men det var ju inte det du frågade? och inte heller dig Härligt med hopplösa människor som tror att man kan ha privata diskussioner i ett publikt forum. Lycka till!
Demonproducenten Postat 17 januari 2008 Postat 17 januari 2008 var var du med dina hyllningar när han var okänd?Kan väl vara svårt att hylla någon man aldrig har hört talas om innan? Om jag hyllar ett band efter deras genombrott så är jag ju inte per definition en kappvändare, förmodligen hade jag ju aldrig hört talas om bandet innan. var inte BH känd innan han fick englandsettan? Jo? Men det var ju inte det du frågade? och inte heller dig Härligt med hopplösa människor som tror att man kan ha privata diskussioner i ett publikt forum. Lycka till! eller människor som tror att dom kan svara för vad andra hört å inte hört
Demonproducenten Postat 17 januari 2008 Postat 17 januari 2008 Hoppsan, inte visste jag att man var tvungen att bevisa hur länge man följt Basshunters karriär för att få gilla hans musik eller glädjas åt hans framgångar! Förresten får "demonproducenten" gärna länka till demolåtarna som är lika bra som Boten Anna - här finns pengar att tjäna! 🙂 du får glädjas hur mycket du vill förstår bara inte hur du propsar på att alla andra ska känna samma glädje det lustiga i sammanhanget är ju att du mest verkar glädjas åt framgången - inte hans musik lika bra: https://www.studio.se/index.php?automodul...oad&id=2075 be honom hitta kvantiseringsknappen å sen lägga nån tacky sång genom autotuner med svensk löljig text å lägga på lite umpabas så har du precis samma nivå som BH https://www.studio.se/index.php?automodul...oad&id=2009 lite autotuner på detta så är det klart för att inte tala om denna https://www.studio.se/index.php?automodul...oad&id=1980 sätt igång å hylla nu
Demomannen Postat 17 januari 2008 Postat 17 januari 2008 Antar att dance inte är den genre du jobbar mest med. 🙂
Demonproducenten Postat 17 januari 2008 Postat 17 januari 2008 Antar att dance inte är den genre du jobbar mest med. 😕 helt rätt inte mest du kan väl för oss ovana dance lyssnare bena ut dom riktigt stora skillnaderna mellan https://www.studio.se/index.php?automodul...oad&id=1980 & boten anna ja, förutom att en rönt framgång då vad gör att den ena framkallar respekt hos dig medan den andra sorteras i runda arkivet? Basshunter har inte gjort låten Now you're Gone... det var bara en slags parodi låt eller liknanade! tror det kallas "version med engelsk text" kom in i matchen nu å sluta lalla
Demomannen Postat 18 januari 2008 Postat 18 januari 2008 du kan väl för oss ovana dance lyssnare bena ut dom riktigt stora skillnaderna mellan https://www.studio.se/index.php?automodul...oad&id=1980 & boten anna Den viktigaste skillnaden är naturligvis att Boten Anna är originalet och demon en kopia. Noveltyvärdet, vars betydelse i framgångssagan väl åtminstone i den svenska versionen måste vara överordnat allt annat, är hos kopian är lika med noll och det hela framstår mest som en parodi - eller hyllning, om man så vill. För övrigt saknar kopian den livsviktiga hooken och brister i både produktion, arr och inte minst autotunehanteringen. 😄
Demonproducenten Postat 18 januari 2008 Postat 18 januari 2008 För övrigt saknar kopian den livsviktiga hooken och brister i både produktion, arr och inte minst autotunehanteringen. 🙂 och det menar du på fullaste allvar att "originalet" inte saknar? 😄
Demomannen Postat 18 januari 2008 Postat 18 januari 2008 (redigerat) För övrigt saknar kopian den livsviktiga hooken och brister i både produktion, arr och inte minst autotunehanteringen. 🙂 och det menar du på fullaste allvar att "originalet" inte saknar? 😄 'Boten Anna' är ju helt överlastad med hookar, vilket inte minst bevisas av ett antal listplaceringar världen över. Hör du dem inte kanske det är läge att fundera över yrkesvalet, om det nu ligger någon sanning i din självtitulering? Redigerat 18 januari 2008 av Demomannen
Demonproducenten Postat 18 januari 2008 Postat 18 januari 2008 För övrigt saknar kopian den livsviktiga hooken och brister i både produktion, arr och inte minst autotunehanteringen. 🙂 och det menar du på fullaste allvar att "originalet" inte saknar? 😄 'Boten Anna' är ju helt överlastad med hookar, vilket inte minst bevisas av ett antal listplaceringar världen över. Hör du dem inte det kanske det är läge att fundera över yrkesvalet, om det nu ligger någon sanning i din självtitulering? hade du sagt detsamma innan listplaceringarna å genombrottet är ju det intressanta? boten är på sin höjd naivt rolig - precis som exemplet ovan här undra hur du skulle förhålla dig till den om den också blev en liten hit? skulle den få bättre hookar då?
Demomannen Postat 18 januari 2008 Postat 18 januari 2008 Om du vill forrtsätta diskutera min förmåga att skilja bra musik från dålig får du gärna skicka pm, men detta är inte riktigt vad tråden handlar om. Och som Claes påpekar här ovan behöver man naturligtvis inte tycka att Boten Anna är en fantastisk låt för att glädjas åt en svensk artists internationella framgångar - men kör du vidare på din raljerande klagolinje om det gör dig gladare...
Demonproducenten Postat 18 januari 2008 Postat 18 januari 2008 Om du vill forrtsätta diskutera min förmåga att skilja bra musik från dålig får du gärna skicka pm, men detta är inte riktigt vad tråden handlar om.Och som Claes påpekar här ovan behöver man naturligtvis inte tycka att Boten Anna är en fantastisk låt för att glädjas åt en svensk artists internationella framgångar - men kör du vidare på din raljerande klagolinje om det gör dig gladare... snälla mannen det är ju du som klagar 🙂 över att alla inte likt du ställer sig upp å gör vågen å visar RESPEKT
Demomannen Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 ...och sensationellt nog ligger Basshunter kvar på förstaplatsen! Detta trots att det egentligen bara var en norsk pinuppa alla ville se - i videon 😉 - och trots att Jonas är totalt obegåvad! Finns ju inte ens en hook i låten!
Valle Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Detta trots att det egentligen bara var en norsk pinuppa alla ville se - i videon ... Norsk pinuppa!!! Jävlar, jag måste se videon...
Demomannen Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Och förövrigt, någon som skriver om en Fågel, en förbannad Bot eller dylikt kommer jag aldrig få respekt för! 😄 Men den som gör glesbygdstrancecovers av Toto ska respekteras, antar jag?
Demonproducenten Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Och förövrigt, någon som skriver om en Fågel, en förbannad Bot eller dylikt kommer jag aldrig få respekt för! Men den som gör glesbygdstrancecovers av Toto ska respekteras, antar jag? det antar jag hänger på hur framgångsrik denne blir?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.