Jump to content
Annons

Ljudkort och Mixerbord samt frågor.

skuMs

Recommended Posts

Hej! Tänkte köpa ett M-audio delta 10/10 ljudkort för att jag hört bra om det och det har många kanaler vilket jag behöver till trummorna. Sen tänkte jag köpa till ett mixerbord (Phonic MM1805X) med 10 ingångar. Min fråga är om det går att koppla detta så att jag får 8 - 10 separata kanaler i cubase? tillex: baskagge, virvel, öh1 osv osv. är detta det enda jag behöver?. Min dator är en P4 2,8ghz, 1,2gb minne, 200gb disk och något 128mb grafikkort.. Kommer allt detta gå ihop utan problem? om inte, varför? 🙂 Tack på förhand! 🙂

Dela på andra sajter

Annons

Ok, vilket rekommenderar du av dem? det med 8 kanaler kanske duger?. jag vill ju ha 8 kanaler separat. kan jag får det med det ljudkortet? så att man fortf har iaf 2st med xlr? för det är väl 10 in på ljudkortet och 2st måste man ha för lyssning om jag förstår er rätt? många frågor! 🙂

Redigerat av skuMs
Dela på andra sajter

Du har 10 in på ljudkortet och 10 ut.

2 av UTgångarna måste du ju ha till lyssning. 10 in 8 ut är vad du har att tillgå mao, men på din frågeställnig verkar det som att du skulle klara dig med 10 in 2 ut.. Nu vet jag inte om det finns något sånt ljudkort men det kan vara värt att kolla.

Och JA, Soundcraft är bättre än Phonic.

Dela på andra sajter

Ok, då hänger jag med lite mer. Jo, dom verkar lite bättre. Har dock inte så mycket pengar. Har planerat att köpa beggat. Hittade en Soundcraft för 1900, docki stockholm. vet ni någon/något ställe som säljer i gbg för max 2000kr?

Dela på andra sajter

Igentligen skulle jag inte behöva mixer såklart men tror det är bäst.. men slutsatsen i mitt huvud blir såhär... : alla (8st) analoga från ljudkortet drar jag till mixern. och låter dom 2st xlr sitta löst från ljudkortet.. då kan jag ju köra mina mickar där som behöver 48v?

Dela på andra sajter

Nu måste jag nog säga att jag är sugen på Firestudio Project. dock är det firewire anslutning vilket min dator ej har. men det kan man väl köpa till ett pci kort för 500kr som klarar det? isåfall slår jag till på ett Firestudio Project.

Dela på andra sajter

Nu måste jag nog säga att jag är sugen på Firestudio Project. dock är det firewire anslutning vilket min dator ej har. men det kan man väl köpa till ett pci kort för 500kr som klarar det? isåfall slår jag till på ett Firestudio Project.

yep! FW-kort på PCI kostar runt 500 pix. Tänk på att skaffa ett med texas instrumentkretsar. dom är tveklöst stabilaste.. iaf för din dator.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.