Bananamoon Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Är det någon som testat denna kombinaiton? Tittar runt efter ljudkort som funkar med de Macar som har Agere-chipset...skulle vara intressant att höra vad ni som har dessa datorer har för ljudkort och hur det funkar. Hur vet man om man har Agere då? Aluminium-iMac, Macbook och Macbook Pro med 800 Mhz FSB har det. Vit iMac samt alla datorer med 667 Mhz FSB har det inte. Tacksam för svar!
Anders F Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Eftersom du frågar efter digi002r i din trådrubrik så hänvisar jag till denna länk. Du får helt enkelt vänta lite innan köp av en ny MAC 🙂 MVH Anders
Bananamoon Postat 23 januari 2008 Trådstartare Postat 23 januari 2008 Eftersom du frågar efter digi002r i din trådrubrik så hänvisar jag till denna länk. Du får helt enkelt vänta lite innan köp av en ny MAC 🙂 MVH Anders Hej och tack för svaret, men njja, Macen är köpt sedan en tid tillbaks. Vi får vända på steken: jag får leta vidare efter ett ljudkort som enligt säkra källor funkar. Länken du skickade gäller för övrigt bara Mac Pro och Leopard. Jag har en iMac. Enligt Digidesigns hemsida är kompatibilitets-status för just min modell "Testing in progress". Säger inte så mycket, mer än att det lika gärna kan funka som inte. Det var därför jag ville höra mig för om någon hade testat och kunde säga nåt om hur det gått.
Anders F Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Man kan ju som sagt aldrig veta hur länge "testing in progress" betyder, men det brukar inte dröja allt för länge för digidesign att fixa till uppdateringarna. Jag ber om ursäkt med mitt dåliga svar, jag läste nog din fråga lite för snabbt 🙂 MVH Anders
Bananamoon Postat 24 januari 2008 Trådstartare Postat 24 januari 2008 Man kan ju som sagt aldrig veta hur länge "testing in progress" betyder, men det brukar inte dröja allt för länge för digidesign att fixa till uppdateringarna.Jag ber om ursäkt med mitt dåliga svar, jag läste nog din fråga lite för snabbt 😛 MVH Anders Deras testing har ju varit "in progress" i ca tre månader nu. Det tycker jag är ett tag ändå. OK om de inte vill gå ut och supporta officiellt än, men en liten uppdatering om hur det gått hittils hade varit fint. Inte för mycket att begära tycker jag! Är fortfarande instresserad av att höra om det är någon som har en (i)Mac med Agere-firewire, vilket ljudkort och hur det funkar. Framförallt 002 rack!
Pär Ekberg Postat 24 januari 2008 Postat 24 januari 2008 Aluminium-iMac, Macbook och Macbook Pro med 800 Mhz FSB har det. Vit iMac samt alla datorer med 667 Mhz FSB har det inte. Är du säker på detta? var har du fått den informationen? Silver-iMac och Macbook är jag med på.. Men Macbook Pro? /Pär E
Pär Ekberg Postat 24 januari 2008 Postat 24 januari 2008 Digi002 och Silver-iMac kan du köra om du drar kortet via en extern HD eller aktiv FW-Hub. /Pär E
Bananamoon Postat 24 januari 2008 Trådstartare Postat 24 januari 2008 Aluminium-iMac, Macbook och Macbook Pro med 800 Mhz FSB har det. Vit iMac samt alla datorer med 667 Mhz FSB har det inte. Är du säker på detta? var har du fått den informationen? Silver-iMac och Macbook är jag med på.. Men Macbook Pro? /Pär E Nja, du har delvis rätt, det är inte ALLA nya MBP som har det. Som jag förstått det infördes chipet i oktober, så är den tillverkad efter det kan den ha det. Det verkar dock som att vissa modeller tillverkade efter oktober har det "gamla" TI-chipet. Kan betyda att de gått tillbaka i MBP? Jag vet inte. Nåväl, angående hub...lovar du att det funkar!? 😉
Bananamoon Postat 24 januari 2008 Trådstartare Postat 24 januari 2008 Jo, en sak till: med aktiv hub antar jag menas en med egen strömförsörjning?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.