Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har just blivit klar med mitt första försök till en låt i Reason 4 men kan omöjlight exportera den til Wav.

Det går utmärkt att exportera den medföljande demo-låten så jag går således rätt till väga. Av någon outgrundlig anledning så blir min egen låt bara en tom wav-fil med titel och allt, innehållande typ 4 byte och absolut inget material. Jag har stirrat på det i över en timma nu och alla inställningar är samma som på demolåten men det går ändå inte.

Den enda märkbara skillnaden jag kan se är att när jag vill spara min låt finns bara alternativet "export song as auio file" med och när jag exporterar demo-låten så finns även alternativet "export loop as audio file" tillgängligt. Vad gör jag för fel?

Annons
Postat
Vad gör jag för fel?
Du har inte satt ut markörerna.

Sätt L-markören till vänster om låtens början och R- och E-markören vid slutet.

Markörernas position ser du nere i transportpanelen, till höger om playknappar osv.

Postat
Vad gör jag för fel?
Du har inte satt ut markörerna.

Sätt L-markören till vänster om låtens början och R- och E-markören vid slutet.

Markörernas position ser du nere i transportpanelen, till höger om playknappar osv.

Haha! Linus, ibland låter du som ett medium när du svarar. Helt underbart. All respekt åt din kompetens!

Glad helg på er!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.