Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det eller måste jag automatisera för hand i Cubase? Tanken är att ett gitarrspår ska pendla från sida till sida i ljudbilden under hela låten.

Annons
Postat

Lär finnas en del. En plugg som bl.a. gör detta är CamelSpace, men det kanske är overkill om du bara ska använda panoreringen.

Postat

Jag skulle bli väldigt förvånad om Cubase inte har någon inbyggd automatiserings funktion som klarar av detta! Du lär säkert få svar snart som kan bekräfta (eller bestrida) min misstanke. Om detta finns inbyggt så kan du automatisera mycket mer än enbart panoreringar. Volymatomation t.ex. Mycket användbart! Du kan säkert kunna hitta automatfunktionen i din Cubase-manual misstänker jag.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Postat

Hittade en funktion i Cubase. Använder sine-verktyget och drar ut automatiseringskurvan till rätt längd och bestämmer bredden av panoreringen. Superenkelt :-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.