kobradio Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Tjena! Jag använder Pro Tools 7.1 , och nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med en (säkert superenkel) grej.. Jag vill dela på ett stycke och behålla båda delarna. Men vilket verktyg ska jag använda till själva separationen och hur? Jag kan inte tänka mig att det är något annat än den som heter "separation" och symboliseras av en sax, men när jag försöker använda den händer ingenting (förutom att hela stycket flyttas fram om jag "drar det framåt"). Någon som vet ? /Therese
Apep Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Om du vill dela på en region så klicka med "selectorn" där du vill dela den och tryck ctr+e (på pc). Om det var det du var ute efter, är inte riktigt säker. Sen när du flyttar på regioner och inte vill att andra saker ska flytta på sig så se till att du är i "grid mode" eller "slip" och inte i "shuffle".
J.Westling Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 (redigerat) Hej! Smidigast ar att anvanda kortkommandon.. stall "markoren" dar du vill dela pa regionen och tryck "B" For att detta ska funka maste du ha A-Z (command focus) aktiverat som du hittar i edit fonstret under verktygen uppe till hoger (typ) Om du inte har A-Z aktiverat sa ar kortkommandot CTRL+E (PC) command+E (mac) Som Apep sa!! ( han va snabbe!!) Redigerat 22 januari 2008 av Bobogura
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.